شناسهٔ خبر: 104425 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نجابت:

خرج پول‌های آزاد شده برای واردات، ظلم به کشور است

نجابت 43 یک عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه تولید ارتباط تنگاتنگی با اقتصاد دارد،گفت: دولت باید پس از برداشته شدن تحریم‌ها، مشکلات تولید را برطرف کند.

به گزارش «نماینده» "حسین نجابت" عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت اقتصادی کشور پس از رفع تحریم‌ها، اظهار کرد: در این زمینه باید صبر کنیم تا عملکرد اعضای ۱+۵ را مشاهده کنیم.

وی با بیان اینکه به طور کلی قرار نیست اتفاق خارق العاده‌ای در حوزه اقتصاد و انرژی رخ دهد، افزود: با رفع تحریم‌ها تنها کارها در حوزه تحریم قطعات، سرمایه گذاری‌ها و فعالیت‌ها تسهیل می‌شود.

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در اقتصاد خود مشکلات ساختاری داریم که اگر در این فرصت تحولی ایجاد شود و موانع ساختاری در اقتصاد برداشته شود می‌توان امیدوار بود اما در غیر این صورت تحول و بهبودی چندانی را شاهد نیستیم.

وی با اشاره به اینکه دولت مدعی است که حدود ۲۹ میلیارد دلار وارد اقتصاد می‌شود، بیان کرد: از این مبلغ حدود ۲۴ میلیارد متعلق به بانک مرکزی است و حدود ۵ میلیارد دلار به دولت واگذار می‌شود که همین مبلغ هم قابل توجه است.

نجابت با بیان اینکه مهم‌تر از میزان این پول مسئله جهت دهی دولت به این پول‌هاست، ادامه داد: با توجه به اینکه تولید ارتباط تنگاتنگی با اقتصاد دارد و ما نیز در این زمینه با مشکل مواجه هستیم اگر دولت بتواند مشکلات تولید را برطرف کند، گام به جلو خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه اگر این پول در زمینه‌ای غیر از تولید به ویژه واردات هزینه شود، ظلم به کشور است، تأکید کرد: هرچند تحریم‌ها مقداری کارها را سخت‌تر می‌کرد اما عده‌ای توانستند تهدید تحریم را به فرصت تبدیل کنند، در حوزه فناوری و حوزه‌هایی که نیاز به اتکای داخلی داشت توانستیم پیشرفت‌های چندانی داشته باشیم.

این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به گفته حامیان توافق می‌توان در حوزه نفت به افزایش فروش به مقدار ۵۰۰ هزار بشکه در روز دست یابیم، ابراز کرد: بازار نفت نیز بازار متورمی است و برخی از رقبای ما به دلایل مختلف بیش از سهمیه خود نفت می‌فروشند که مسئله فروش نفت را برای ما مشکل می‌کند اما در حوزه انرژی تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که شریک خارجی جذب کنیم.

نظر شما