شناسهٔ خبر: 104369 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

تفاهم‌نامه دو وزیر برای پرورش ماهی و کشت گلخانه‌ای

رییس سازمان شیلات از امضای تفاهم‌نامه مشترک بین وزرای جهاد کشاورزی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای توسعه پرورش ماهی در قفس و کشت گلخانه‌ای محصولات کشاورزی خبر داد.

به گزارش «نماینده»، حسن صالحی - معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: در جلسه‌ اخیر شورای عالی اشتغال تفاهم‌نامه مشترکی بین وزرای جهاد کشاورزی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در زمینه‌ توسعه پرورش ماهی در قفس و کشت و گلخانه محصولات کشاورزی به امضاء رسید.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه تولید ۲۰۰ هزار تن پرورش ماهی‌ در قفس را در دستور کار قرار داده و پیش‌بینی کرده‌ایم که می‌تواند اشتغال مناسبی در کشور ایجاد کند.

رییس سازمان شیلات ادامه داد: گونه‌هایی مانند آزاد‌ ماهیان، خاویاری، سفید، کپور و غیره به عنوان گونه‌های بومی آب‌های شمالی کشور و شانک، کوبیا و غیره به عنوان گونه‌های بومی جنوب کشور در طرح پرورش ماهی در قفس می‌تواند قرار گیرد.

صالحی گفت: این گونه‌ها عمدتا جزو آبزیان با ظرفیت صادراتی و درآمدزایی ارزی هستند و همه علاقه‌مندان می‌توانند در قالب شرکت‌های بخش خصوصی در این طرح مشارکت کنند و از حمایت بانک‌های عامل حامی این طرح برخوردار باشند.

نظر شما