شناسهٔ خبر: 104275 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ابوترابی:

تامین نیازهای حرفه‌ای جامعه خبرنگاری امری ضروری است

ابوترابی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست« روزنامه‌نگاران، نیازهای حرفه‌ای و مسائل اجتماعی» گفت: در تامین نیازهای حرفه‌ای جامعه خبرنگاری قدم قابل قبولی را برنداشته‌ایم.

به‌ گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در حاشیه نخستین نشست «روزنامه‌نگاران، نیازهای حرفه‌ای و مسائل اجتماعی» که در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد، گفت: دریافت درست خبر، تحلیل، تبیین و انتقال صحیح آن به مردم یکی از مهمترین اقدامات برای کارایی نظام و افزایش رضایت‌مندی مردم و ارتباط دولت، حکومت و مردم است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: در این‌خصوص نقش مسئولان بسیار برجسته بوده و مسائلی که قابل انتقال است را در معرض فهم و دریافت مردم قرار می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه ما در نظام اسلامی نباید پنهانکاری داشته باشیم، تصریح کرد: همه امور به جز موارد استثنا و طبقه‌بندی شده باید به صورت شفاف در منظر مردم قرار گیرد و خبرنگاران باید واقعیت‌ها را تحلیل و با استفاده از ظرفیت رسانه ملی و ابراز در اختیار مانند مطبوعات و رسانه‌ها، آنها را به اطلاع مردم برسانند.

نایب‌رئیس مجلس نهم بر صداقت مسئولان در بیان واقعیت‌ها تاکید کرد و افزود:‌ خبرنگاران باید به‌عنوان امانتدار، اخبار دریافتی را در معرض دید جامعه قرار دهند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد همچنین برای خبرنگاران آرزوی توفیق کرد و گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی به دلیل فضای باز سیاسی که  امکان حضور مردم را ایجاد کرده است، فرصت خوبی را فراهم کرده که خبرنگاران نقش فاخری را در کشور ایفا کنند و به نظر می‌رسد که جامعه خبرنگاری کشور اکنون در مقایسه با کشورهای توسعه یافته نیز از جایگاهی فاخر و قابل قبول برخوردار باشد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا حکومت نیازهای حرفه‌ای خبرنگاران را تامین کرده، عنوان کرد: ما در تامین نیازهای حرفه‌ای جامعه خبرنگاری قدم قابل قبولی را برنداشته‌ایم و اقدامی وزیر کار در برگزاری این نشست، قدمی به سمت تامین نیازهای حرفه‌ای خبرنگاران است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ابتدا می‌بایست نیاز خبرنگاران شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام شود. تامین یک زندگی قابل قبول برای جامعه خبرنگاری از مسائل مهمی بوده که نظام باید به آن بپردازد.

 

نظر شما