شناسهٔ خبر: 104212 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نتیجه نشست سه جانبه اصولگریان شکل گیری شورای هماهنگی شد

کوهکن رئیس ستاد انتخابات جبهه پیروان گفت: مدت‌هاست که سه تشکل جبهه پایداری، جمعیت ایثارگران و حزب مؤتلفه با هم جلسه دارند و نتیجه آن، شکل‌گیری شورای هماهنگی اصولگرایان بوده است.

به گزارش «نماینده» "محسن کوهکن" نایب رئیس جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری با اشاره به شکل‌گیری شورای هماهنگی اصولگرایان، اظهار داشت: برای اینکه نیروهای اصولگرا برای انتخابات به یک جمع‌بندی برسند و متفرق نشوند، تصمیم به تشکیل این شورا گرفتیم.

وی افزود: اصولگرایان به یمن وجود دولت فعلی برای انتخابات رقیب جدی دارند و به پشتوانه روانی دولت، فرصت رقابت برای جریان اصلاحات پیش آمده است.

کوهکن ادامه داد: همین عامل باعث شده که اصولگرایان از تکثر دوری کنند.

وی گفت: در همین راستا، مدت‌هاست که سه تشکل جبهه پایداری، جمعیت ایثارگران و حزب مؤتلفه با هم جلسه دارند و نتیجه آن، شکل‌گیری شورای هماهنگی اصولگرایان بوده است.

رئیس ستاد انتخابات جبهه پیروان تأکید کرد: این سه تشکل نام‌برده‌شده، بحث شورای هماهنگی را پذیرفته‌اند و از پیشنهاداتی که فقط چند سلیقه اصولگرایی را شامل می‌شود، خروج کرده‌اند.

کوهکن تصریح کرد: این پیش‌توافق انجام شده مبنی بر شکل‌گیری شورای هماهنگی اصولگرایان، گام مثبتی در جهت واقع‌گرایی جریان اصولگرایی است.

وی افزود: کار اصلی وحدت در قالب همین شورا اتفاق خواهد افتاد و بقیه اضلاع و افراد کنار خواهند رفت و این خواسته همه احزاب اصولگرایی است.

نماینده اسبق مجلس در پاسخ به این سؤال که جایگاه جامعه مدرسین چگونه تعریف خواهد شد، ابراز کرد: ما روحانیت را به عنوان یک تشکل هم‌عرض اصولگرایان نمی‌دانیم. روحانیت نقش پیش‌کسوتی و هدایت دارد.

کوهکن گفت: همه احزاب و جریانات اصولگرایی از لیست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری حمایت خواهند کرد.

وی درباره نقش برخی چهره‌های حقیقی در جریان اصولگرایی، گفت: با برخی چهره‌ها که در سطح کلان ملی برای خودشان مرجع سیاسی هستند، صحبت شده و آن‌ها نیز به جلوداری روحانیت اذعان کرده‌اند.

نایب رئیس جبهه پیروان خاطرنشان کرد: به طور طبیعی با محورقرار دادن روحانیت، همراهی نیروهای حقیقی اصولگرا که در هیچ‌‌یک از تشکل‌ها حضور ندارند، فراهم خواهد شد.

نظر شما