شناسهٔ خبر: 104209 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

اختلاف عمیقی میان "اصولگرایان و اصلاح طلبان" وجود ندارد

حسن رسولی عضو بنیاد امید ایرانیان: اعتقاد من این است که اختلاف عمیقی درباره مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی میان دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب وجود ندارد.

به گزارش «نماینده» حسن رسولی با بیان اینکه مهره های اصلی شناخته شده و ریشه‌دار در جریان سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا به هیچ وجه خارج از چارچوب اصول و هدایت سیاسی خود با جریان سیاسی رقیب برخورد نمی کنند گفت:‌این دو جریان سیاسی کشور باید کمک کنند تا در روابط و مناسبات سیاسی، اخلاق ترویج باید و از اقدامات تندروانه که خسارت اجتماعی به بار می آورد جلوگیری شود.

وی همچنین گفت:‌معتقدم گفت‌وگوی خارج از چارچوب های اخلاق نسبتی با این دو جریان اصیل سیاسی در کشور ندارد و برخی اظهاراتی که گاهی در رسانه مطرح می‌شود، نسبتی با اتاق های فکر در جریان اصلاح طلب و اصولگرا ندارد. اعتقاد من این است که اختلاف عمیقی درباره مسائل سیاسی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی میان این دو جریان وجود ندارد.

این فعال سیاسی همچنین با تاکید بر ضرورت حفظ اخلاق و هویت سیاسی در اظهارات فعالان و جریان سیاسی در دوره چند ماهه منتهی به انتخابات گفت: بزرگان دو جناح سیاسی کشور باید با حفظ هویت تاریخی، فکری و سیاسی خویش باب تعامل و گفت‌وگو با یکدیگر را باز کنند. این اقدام را پیش از این مرحوم عسگراولادی در سال های پایان عمر شریف خود انجام داد.

این عضو بنیاد امید ایرانیان در ادامه گفت:‌اگر این تعامل شکل بگیرد ابهامات و سوء‌ظن‌های شکل گرفته میان دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا حل می‌شود، اختلافات دو جناح شفاف‌تر شده و با نزدیک شدن نظریه‌پردازها و مهره‌های کلیدی دو جریان به یکدیگر، فضا برای ورود برخی افراد تندرو در عرصه سیاسی کشور فراهم نمی شود.

رسولی در پایان افزود: در این شرایط مجالی برای رفتارهای افراطی و تند که به کشور آسیب می‌زند فراهم نمی شود.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۷ ۰۷:۲۸حسن 0 0

    هر دو در توهین و افترا زدن به آقای احمدی نژاد منافع مشترکی دارند . برای همین است که اختلافشان عمیق نیست.
                                

نظر شما