شناسهٔ خبر: 104207 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بروجردی: آمریکا را پشیمان خواهیم کرد

بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکا و هم‌پیمانانش بدانند که اگر بخواهند با صداقت و احساسات ملت ایران بازی کنند، بلایی سر آنها خواهیم آورد که آنها حتما پشیمان خواهند شد.

به گزارش «نماینده» یادواره ۱۵ تن از شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس روستای لاشک‌کجور شامگاه پنج‌شنبه با حضور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و مسئولان شهرستانی و بخش کجور در مسجد روستای لاشک‌کجور برگزار شد.

در این مراسم رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه زمانی آمریکایی‌ها با ۶۰ هزار مستشار بر کشور ما حاکم بودند و دوران بسیار سختی بود، اظهار کرد: در آن زمان نام ایران به عنوان ژاندارم منطقه بود ولی واقعیت این بود که ما در حضیض ذلت به سر می‌بردیم.

علاالدین بروجردی با بیان اینکه ملت ایران با هدایت‌های مرد الهی حضرت امام (ره) در برابر رژیم ستم‌شاهی ایستادگی و مقاومت کرده و به پیروزی رسیدند، افزود: انقلاب اسلامی معادلات جهانی را تغییر داد و رژیم خودفروخته و وابسته مزدور از بین رفت.

وی با اشاره به اینکه امروز ۱۹ هزار دستگاه سانتریفیوژ داریم، گفت: به فضل‌ الهی موفق شدیم از موضع ضعف به موضع قدرت برسیم یعنی در یک مصاف نابرابر سیاسی و بین‌المللی هسته‌ای ما برنده شویم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ما توانستیم پشت آمریکا را به خاک بمالیم، تصریح کرد: آمریکا تصمیم گرفت که ما توانمندی غنی‌سازی هسته‌ای را نداشته باشیم ولی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با هدایت‌های مقام معظم رهبری، تصمیم گرفت که این توانمندی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: علیه ما قطع‌نامه‌ها صادر کردند و ما را تحریم‌های اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی کردند ولی نتوانستند کاری کنند.

بروجردی با تاکید بر اینکه ما به دنبال ساخت بمب هسته‌ای نبودیم، نیستیم و نخواهیم بود، اظهار کرد: ما در مرحله قدرت و توانمندی صلح‌آمیز هسته‌ای، امروز نیازمند تثبیت این قدرت هستیم.

وی افزود: دنیا بالاخره پذیرفت، اعتراف کرد، رسمیت داد و قطع‌نامه صادر کرد که جمهوری اسلامی ایران حق غنی‌سازی اورانیوم را دارد، نه اینکه این حق را به ما هبه کرده باشند بلکه ما در عضویت "ان. پی. تی" این حق را به‌دست آورده بودیم ولی رسمیت آن مهم است که قدرت‌ها بپذیرند و پذیرفتند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه بعضی‌ها می‌گویند شاید تحریم‌ها برداشته نشود، اظهار کرد: بازی دوطرفه است و اگر بازی را به هم بزنند، به هم می‌زنیم.

وی در پایان گفت: آمریکا و هم‌پیمانانش بدانند که اگر بخواهند با صداقت و احساسات ملت ایران بازی کنند، بلایی سر آنها خواهیم آورد که آنها حتما پشیمان خواهند شد.

نظر شما