شناسهٔ خبر: 104136 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

در جمع مردم شهرستان‌‌های اسلامشهر، رباط کریم و بهارستان؛

روحانی: توافق ایران و ۱+۵ لرزه بر تن اسرائیل انداخت/ مذاکرات هسته‎ای سومین پیروزی بزرگ ملت ایران در صحنه بین الملل است

روحانی/2 رئیس جمهور گفت: ملت بزرگ ایران در سراسر کشور در طول ماه‌های گذشته بخشی از قدرت و توان فوق‌العاده خود را به رخ جهانیان کشید.

به گزارش «نماینده» دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در جمع مردم شهرستان‎های اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم در ورزشگاه خلیج فارس گفت: برای من و هیئت دولت روز پرافتخاری است که مهمان مردان و زنان فهیم و سخت‌کوش منطقه جنوب غرب استان تهران باشیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه قبل از آنکه راجع به طرح‌های دولت تدبیر و امید نسبت به اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم برای شما صحبت کنم، گفت: می‌خواهم به همه شما و همه ملت بزرگ ایران به خاطر ایستادگی‌تان، دلاوری‌تان، صبر و مقاومت‌تان در طول سالهای گذشته برای احقاق حق خودتان تبریک و تهنیت عرض کنم.

وی گفت: ملت بزرگ ایران در سراسر کشور در طول ماه‌های گذشته بخشی از قدرت و توان فوق‌العاده خود را به رخ جهانیان کشید.

رئیس قوه مجریه عنوان کرد: این ملت در روزگاری از لحاظ سیاسی، اجتماعی انقلاب عظیم و بزرگ را در برابر تمام قدرت‌های جهان به ثمر نشاند و استقلال را برای این کشور و آزادی و عزت را برای این مرز و بوم به دست آورد و در برابر هیچ قدرتی نهراسید و توانست پرچم جمهوری اسلامی ایران را به راهبری امام راحل رضوان‌الله علیه در این سرزمین ایمان و استقامت به اهتزاز درآورد.

روحانی گفت: در دوران دیگر ارتش و سپاه و بسیج و همه مردم با ایستادگی در برابرهمه قدرت‌ها و سلاح‌ها با نیروی ایمان و وحدت و ایثار، در برابر متجاوزین ایستادند و قدرت دفاعی خود را به رخ جهانیان کشیدند و پیروز شدند.

 

رئیس جمهور کشورمان ادامه داد: ملت بزرگ ایران قدرت بزرگ سیاسی و دیپلماسی خود را در برابر جهانیان به خوبی نشان داد، در تاریخ دهه‌های گذشته سه مرتبه اسرائیل غاصب به لرزه درآمد و سه مرتبه لرزه بر اندام متجاوزین صهیونیست در این منطقه افتاد. یکبار در۲۲ بهمن زمانی که انقلاب ما پیروز شد و "لا اله الا الله" تمام کلمه کفر جهانی به پیروزی رسید.

روحانی افزود: بار دیگر زمانی بود که ملت بزرگ و قدرتمند ما در برابر متجاوزین در دفاع ۸ ساله به موفقیت و پیروزی دست یافتند، روزی که خرمشهر فتح شد، روزی که فتح‌المبین به ثمر نشست، روزی که والفجر ۸ و فتح فاو در اختیار رزمندگان ما قرار گرفت، همه این روزها و ایامی که پیروزی دفاع مقدس این سرزمین بود، لرزه بر اندام صهیونیست‌ها افتاد.

وی تاکید کرد: امروز روز سومی است که لرزه بر اندام صهیونیست‌ها افتاده است، بعد از توافق ایران با قدرت‌های بزرگ جهانی معروف به توافق وین، شما می‌بینید که آن رژیمی که از صبح تا غروب از ترس فریاد می‌زند، رژیم صهیونیستی غاصب اسرائیل است.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه همه منطقه و ملت‌های منطقه و ملت بزرگ ایران از این توافق بزرگ خوشحالند، گفت:تمامی ملت‌های منطقه از توافق خوشحالند جز صهیونیست‌ها و جنگ‌طلبان در آمریکا؛ این روز پیروزی سوم ملت بزرگ ایران است.

رئیس جمهور کشورمان ادامه داد: ما به این ملت بزرگ، به شهامت این ملت و به حقوقدانان این سرزمین، دیپلمات‌های این سرزمین افتخار می‌کنیم. دلاوران سیاسی شما در برابر قدرت‌های جهانی پشت میز مذاکره نشستند و بعد از ۲۳ ماه تلاش آن هم مذاکرات سخت و نفس‌گیر با دست پر به سرزمین خود بازگشتند، ورزشکاران ما با "جام" غرور و افتخار به ایران باز می‌گردند، دیپلمات‌های ما با "برجام" به کشور بازگشتند.

روحانی تاکید کرد: بنده باید به عنوان خادم منتخب مردم از شما ملت بزرگ تشکر و سپاسگزاری کنم، افتخار و غرور از آن شماست، پیروز ملت بزرگ، دلاور و فهیم ملت سربلند ایران است، افتخار پیروزی از آن ملت، رهبر معظم انقلاب است، دولت خادمی کوچک در مسیر اراده شما مردم است.

وی گفت: اگر دولت راهی انتخاب کرده است که به آرامش در جامعه منتهی شده، اگر دولت راهی را انتخاب کرده که به کاهش آلام مردم در امر سلامت، بهداشت و درمان منتهی شده، اگر دولت راهی را انتخاب کرده که مردم ما امروز از مسیر رکود به سمت رونق اقتصادی حرکت می‌کنند و اگر ملت ما امروز در برابر ۶ قدرت جهانی به پیروزی رسیده‌اند، همه از آن تدبیر و امید شما مردم است.

روحانی گفت: دولت هم امید را از شما و هم تدبیر را از فرهیختگان این ملت دارد امروز دروازه ای که دشمنان اسلام و ایران به روی این ملّت بسته بودند تا نتوانند با دنیا در تعامل باشند تا نتوانند صادرات، تولید و محصولات این سرزمین را به جهان داشته باشند تا از این دروازه مردم جهان نیایند و ایران پرافتخار اخلاق عالی این سرزمین را نبینند امروز این دروازه باز شده است و موانع از پیش پای ما برداشته شده است.

رئیس جمهور افزود: امروز روز آغاز است و همه باید به سمت فضایی که روبروی ما باز شده است بروند و از تمام استعدادمان، ظرفیتمان، قدرتمان برای تولید، آبادانی و صادرات محصولات ایرانی به منطقه و جهان استفاده کنیم.

رئیس قوه مجریه تأکید کرد اگر تا امروز دستآوردی داشته ایم از آن حضور مشارکت، وحدت و ایستادگی و استقامت شما مردم بوده است و من به فردا تردیدی ندارم و در امیدم.

رئیس جمهور با بیان اینکه من از آغازین لحظه کارم یک آن تردید نکرده ام و امیدم هم هیچ گاه دچار تزلزل نشده است گفت: در همّت و ایستادگی و مقاومت و حضور شما در همه عرصه ها هم هرگز تردید نکرده ام تا ملّت ما در صحنه است بی تردید به تمام اهداف بلند سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، معنوی خودمان دست خواهیم یافت.

روحانی با بیان اینکه: انرژی، انرژی ملّت بزرگ ایران است و انرژی هسته ای کجا و انرژی ملّت دلاور و سرزمین ایران کجا گفت: به امید خدا با یاری شما مردان و بانوان و همه جوانان این سرزمین ما می توانیم به قلّه های بلند فتح و پیروزی دست پیدا کنیم.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه من در اینجا در حضور شما مردم خونگرم اسلامشهر، بهارستان، رباط کریم که در این روز تابستان و در زیر آفتاب گرم در این استادیوم ورزشی اجتماع کرده اید و به خادم خودتان می خواهید لطف و محبّتتان را نشان دهید و با این حرکت می خواهید از نظام جمهوری اسلامی ایران تشکّر کنید گفت: من از طرف شما ملّت اوّل از دانشمندان هسته ایمان که از زمستان ۱۳۷۶ که این حرکت را برای دستیابی به فنآوری هسته ای آغاز کردند و تا امروز ادامه دادند و فرداها تا رسیدن به قلّه این فنآوری تلاش خواهند کرد تشکّر می کنم.

وی افزود: من همچنین از همه جوانان، دانشمندان هسته ای، دانشگاهیان به خاطر ایثارشان، تلاششان و همچنین از شهدای عزیزمان که جانشان را فدا کرده اند قدردانی می کنم.

رئیس جمهور با تشکر از مردم، دیپلمات‌های کشور ورزیده، دانشمند و هنرمند دانست و افزود: از همه آنهایی که در صحنه دیپلماسی برای ما غرور آفریدند تشکر می‌کنیم زیرا این کار کار آسانی نبود. ایستادگی در برابر آن همه قدرت‌های جهانی با منطق و استدلال کار بسیار سختی بود. دیپلمات‌های ما حقوق ملت را در اوج قدرت و عزت به موفقیت رساندند.

رئیس قوه مجریه اضافه کرد: کار عظیمی صورت گرفت. قطعنامه سازمان ملل که به دروغ می‌گفت ملت ایران حق ندارد فناوری هسته‌ای داشته باشد، اینبار به خاطر دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران می‌گوید فناوری هسته‌ای بومی حق ملت ایران است.

روحانی افزود: همان قطعنامه سازمان ملل به شماره ۱۹۲۹ می‌گفت فناوری هسته‌ای و موشکی اگر در هرجای دنیا صورت گیرد، کشورهای جهان باید در آب، هوا و زمین مانع آن بشوند، امروز اما در قطعنامه ۲۲۳۱ می‌گوید فناوری هسته‌ای بومی ایران را به رسمیت می‌شناسیم.

روحانی افزود: شما مردم بزرگ کار بسیار بزرگ وعظیمی انجام دادید، نه تنها در فناوری هسته‌ای و نه تنها در اینکه غل و زنجیر تحریم‌ها را بگسلید و نه برای اینکه سازمان تحریم را بشکنید، بلکه در اینکه سایه شوم جنگ را از سر ملت ایران برداشتید.

وی تصریح کرد: ما از امروز به بعد در شرایط بعد از توافق هستیم، با فضایی که ایجاد شده است همه باید دست به دست هم دهیم و فضای تولید را رونق دهیم.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به این سوال که برخی مطرح می‌کنند چرا ایران پای میز مذاکره نشست، گفت: برخی گفته‌اند ایران برای این پای میز مذاکره نشست که با کشورهای دنیا تعامل برقرار کند، اما تنها این نبود، بزرگترین هدف رفع تحریم‌ها و ایجاد فضایی مناسب در کشور برای رونق تولید و اشتغال بود، زیرا غم ما بیکاری جوانان ایران است.

روحانی افزود: برخی می‌گویند جوانان پسر نیاز بیشتری به شغل و درآمد دارند، اما دختران به این شدت نیاز به پول و درآمد ندارند، این چه حرف باطلی است که برخی می‌زنند؟ فرزندان ایرانی فرزندان همه ملت هستند. زن و مرد ندارند، پسر و دختر ندارند، چرا برخی فکر می‌کنند دختران مهندس ما از لحاظ توانمندی علمی از پسران ما کمترند؟

رئیس جمهور با بیان اینکه ما به اسلاممان، قرآنمان، پیامبرمان، امامانمان و ایرانمان افتخار می کنیم، تأکید کرد: حالا که فضا به روی ملّت ما باز شده است زمان وحدت، اتحاد، همدلی، همزبانی برای کار و تلاش، رونق و توسعه ایران است.

روحانی به طرحها و پروژه های دولت در اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم اشاره کرد و گفت: در این سفر برای این سه شهرستان یازده طرح و پروژه با اعتباراتی که از سازمان مدیریت و برنامه ریزی مقرر شده و تعدادی از پروژه ها که با اعتبارات دستگاه های اجرایی مقرر شده است، در مجموع ۱۵ طرح و پروژه بالغ بر هشتصد و ۷۷ میلیارد تومان برای سه شهرستان در نظر گرفته شده، دویست و ده میلیارد تومان از اعتبارات این هشتصد و ۷۷ میلیارد تومانی از طرف سازمان مدیریت و ۴ طرح و پروژه مهم با اعتباراتی به مبلغ پانصد و نود و هفت میلیارد تومان از دستگاه های اجرایی، مقرر شده است.

رئیس جمهور گفت: اوّلین مسئله مهمی که با جمع وزیران در تهران راجب آن بحث کرده ایم، مسئله حمل و نقل این منطقه با مرکز تهران است، برای این کار برنامه ریزی شده که یک قطار سریع و السیر چهار خطه از اسلامشهر به تهران با اعتبار چهارصد میلیارد تومان انجام خواهد شد که انشاءالله این طرح در سال ۹۵-۹۴ و اوایل سال ۹۶ اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمام در دولت یازدهم مبنا این است که همه پروژه ها به اتمام رسیده و عملیاتی شود ادامه داد: عمده این طرحها در سال ۹۵-۹۴ و برخی در اوایل سال ۹۶ انجام خواهد شد، بنابراین ما از طریق وزارت راه و شهرسازی یک راه آهن چهار خطه سریع السیر پرند- اسلامشهر- تهران انجام خواهد شد.

رئیس قوه مجریه تأکید کرد: اقدام دوّمی که انجام خواهد شد برای پروژه مخابراتی، تسهیل برای دسترسی به اینترنت و نصب سه و چهار شبکه همراه است که ۴۵ میلیارد تومان برای این مهم اختصاص دادیم که در سال ۹۴ و ۹۵ اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

روحانی گفت: طرح دیگر دولت طرح کمربندی این منطقه و اسلامشهر است که برای مسئله حمل و نقل بسیار مهم است، برنامه این طرح صد میلیارد تومان مدّنظر قرار داده شده که یک سوم آنرا وزارت راه، یک سوم دیگر آنرا استانداری تهران و یک سوم دیگر آنرا سازمان مدیریت و برنامه ریزی پرداخت خواهند کرد و انشاءالله این طرح نیز در سال ۹۴ و ۹۵ به اتمام خواهد رسید.

 

روحانی گفت: ۱۲ میلیارد تومان برای وزارت کشاورزی و ۴۰ میلیارد تومان برای وزارت نیرو و برای اتمام ایستگاه پمپاژ آب در محمدیه اختصاص داده شده که ۱۰ میلیارد در سال جاری و ۴۰ میلیارد تومان در سال آینده انجام خواهد شد.

رئیس جمهور در تشریح طرح‌هایی که در این سفر اجرا و عملیاتی خواهد شد، اضافه کرد: طرح‎هایی همچون ۴ خطه کردن راه‌آهن پرند، اسلامشهر، تهران با۴۰۰ میلیارد تومان، کمربندی اسلامشهر با ۱۰۰ میلیارد تومان، ایستگاه پمپاژ آب با ۵۲ میلیارد تومان، آبرسانی پرند ۶۵ میلیارد تومان، ایجاد تاسیسات فاضلاب پرند با ۲۶.۶ میلیارد تومان، ایجاد تاسیسات فاضلاب اسلامشهر ۳۵ میلیارد تومان، فاضلاب رباط‌کریم با ۳۶.۵ میلیارد تومان و آبیاری تحت فشار به هر سه شهر با ۱۷.۶ میلیارد تومان از جمله طرح‎هایی است که اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

رئیس جمهور تصریح کرد: کمک اعتباری به توسعه بهارستان هم در زمینه تامین آب، بهداشت، سلامت و تکمیل بیمارستان اسلامشهر ۷۰ میلیارد تومان است.

روحانی در پایان پایان خاطرنشان کرد: برای مجموع ۱۵۰ طرحی که مدنظرمان است، تا در سال ۹۴و ۹۵ اجرایی و عملیاتی شود، کلا ۸۷۷ میلیارد تومان بودجه اختصاص یافته است.

نظر شما