شناسهٔ خبر: 104047 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

گروسی:

دولت به‌ جای گرانی کالا راهکار اساسی ارائه دهد/ افزایش قیمت به نفع تولید نیست

حسین گروسی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از ارائه طرح افزایش ۶ درصدی قیمت برخی اقلام، خواستار ارائه راهکارهای دیگر از سوی دولت در این زمینه شد.

به گزارش «نماینده» حسین گروسی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پی دستور گرانی ۶ درصدی دولت در ۱۸ مورد از اقلام اساسی، ‌ اظهار داشت:  واحد‌های تولید و مجموعه‌هایی تولیدی باید افزایش تولید هم داشته باشند؛ وقتی کالایی گران شود به‌طور طبیعی مردم توان خرید هم ندارند.

وی اعمال و اجرای این طرح را به ضرر واحدهای تولیدی دانست و افزود: این افزایش و گران شدن قیمت کالا و قیمت تمام‌شده به ‌غیر از اینکه مردم توان خرید آن‌ را ندارند به ضرر واحدهای تولیدی نیز می‌شود چراکه یک تولید کننده باید از فروش بیشتر سود کسب کند.

نماینده مردم شهریار قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید در این راستا کمک کند که هزینه‌های تمام‌شده را کاهش دهد، تصریح کرد: دولت به جای اینکه ۶ درصد کالا را گران‌تر کند می‌توانست در هزینه‌های دیگر مانند بیمه، تامین اجتماعی و هزینه‌های کاهش انرژی جبران کند و از محل فروش بیشتر، سود بیشتری کسب کند.

گروسی این افزایش قیمت‌ها را به ضرر مردم دانست و تصریح کرد: در صورت اعمال گرانی‌ها مردم توان خرید  ندارند، از طرفی دیگر شرکت‌های تولیدی نیز نمی‌توانند با ظرفیت کامل کار کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اعتقاد بر اینکه به جای این افزایش‌ها باید قیمت تمام‌شده کالا کاهش پیدا کند، ادامه داد: این مسئله راهکارهایی دارد و آ‌ن اینکه هم دولت و هم صاحبان صنایع می‌توانند درجهت ارتقا بهره‌وری مدیریت کمک کنند.

نماینده مردم شهریار قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی با اعلام نظر خود درباره این طرح، ‌ تاکید کرد: بنده با اینکه قیمت تمام‌شده کاهش یابد موافق هستم ولی کسی به این مسئله فکر نمی‌کند و تنها می‌گویند قیمت را افزایش دهیم چون همه چیز گران شده و این باعث می‌شود هم به تولید و هم به مصرف‌کننده آسیب برسد.

نظر شما