شناسهٔ خبر: 103952 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

معیار نقش‌آفرینی مجلس در قبال برجام قانون «صیانت از دستاوردهای هسته‌ای» است

محجوب43 نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مجلس برای توافق هسته‌ای مصوبه خاص داشته و نظر خاص در آن داده شده، لذا همین مصوبه مرجع تعیین نقش مجلس در تأیید برجام است.

به گزارش «نماینده» علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره چگونگی تایید یا تصویب متن برجام توسط مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه که به قانون تبدیل شده است باید به آن عمل شود و مخالفت و موافقت با آن معنا ندارد.

وی با اشاره به اینکه نص صریح قانون همواره معیار و مرجع برای عمل خواهد بود، اظهار داشت: اگر در قانون صیانت از دستاوردهای هسته‌ای عنوان «ارائه» به مجلس قید شده است، همین معیار قرار خواهد گرفت.

محجوب در ادامه گفت: در اصول ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی آمده است که قراردادها و توافقنامه‌های خارجی باید به «تصویب» مجلس برسد اما در مصوبه اخیر مجلس درباره این قانون مصوبه خاص داریم و نظر خاص در آن داده شده است و اگر تلقی این بود که طبق قانون اساسی مجلس برجام را تصویب می‌کرد که دیگر نیاز به تصویب قانون جدید نبود.

دبیرکل خانه کار و کارگر در مجلس شورای اسلامی گفت: هر زمان برجام به مجلس ارائه شد می‌توان راجع به تصویب یا عدم تصویب آن صحبت کرد اما عدم تصویب آن خدشه‌ای به قانون وارد نمی‌کند.

نظر شما