شناسهٔ خبر: 103855 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

شرط ورود کارجویان به بازار کار

بیکاری43 ک مقام مسئول در وزارت کار از تدوین سند برنامه تحول مهارت فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: از شروط ورود کارجویان به بازار کار، کسب مهارت‌های لازم در شغل و پیشه است.

به گزارش «نماینده»، پوراندخت نيرومند با تاکید بر تبدیل آموزش های فنی و حرفه ای به گفتمان دولت و ملت از تدوین سند برنامه تحول مهارت فنی و حرفه ای خبر داد و گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه ای در یاری رساندن به نیروی کار جهت همراهی و هماهنگی با وضعیت کنونی، بسیار مهم است و در حقیقت همه افراد کشور به شرطی می توانند در بازار کار رقابت کنند که از مهارت های لازم در شغل و پیشه خود برخوردار و به تکنولوژی روز دنيا مسلط باشند.

این مقام مسئول در وزارت کار اظهاداشت: با توجه به اينكه امروزه اشتغال دانش آموختگان به دغدغه ملي تبديل شده و در كشور ما كه رويكرد عدالت اجتماعي را  دنبال مي كند، تلاش مي شود آموزش هاي فني و حرفه اي به گفتمان دولت و ملت تبديل شود و در همین راستا برنامه هاي سند تحول مهارت سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور تدوین شده است.

وي با اشاره به طرح های مصوب شده در شوراي عالي اشتغال افزود: در راستاي اشتغال‌زايي جوانان و دانش آموختگان طرح توانمندسازي دانشجويان و دانش آموختگان كشور با رویکرد رفع نیاز بازارکار به نیروی متخصص و ماهر توسط آموزش فنی و حرفه‌ای تدوین شده که در صورت تصویب مصوبه و حمایت های لازم، به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.

معاون آموزش سازمان فنی و حرفه ای کشور بر لزوم توجه به آموزش روستائیان، سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه نشینی شهرها تاکید کرد و یادآور شد: این طرح با هدف جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرهای کوچک و بزرگ اجرا می‌شود.

نیرومند تصریح کرد: براي حفظ و نگهداشت روستاها كه در توسعه پايدار نقش اساسي دارند باید در سیاست ها و برنامه ها اقدامات جامعي تدوین و اجرایی شود که توانمند سازي روستائيان، عشایر و مناطق محروم و مرزي كشور از این جمله است.

وی در خصوص از بین بردن بیکاری در کشور بیان داشت: یکی از اقداماتی که باید در کوتاه مدت انجام شود توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط مشاغل خُرد و اشتغال خانگی است. این استراتژی از جمله اصلی ترین استراتژی وزیر، تعاون کار و رفاه است و مهارت آموزی دست اندرکاران کسب و کارهای کوچک در اولویت کار این سازمان قرار دارد.

این مقام مسئول در وزارت کار با اشاره به  طرح فاطر  افزود: طرح فاطر در راستاي تحقق برنامه های سال جاری سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور مبتنی بر سند تحول آموزش های فنی و حرفه ای و سند مهارت و فناوری اين سازمان در حوزه زنان و خانواده، به منظور ایجاد زمینه توانمندسازی مهارتی فرزندان کارکنان در حرفه ها و شایستگی های آموزشی مختلف تدوين شده و درصورت اجراي اين طرح فرزندان ماهري تربیت می شوند که از هوش فنی و و حرکت بالاتر برخوردار خواهد بود.

این مقام مسئول در وزارت کار افزود: به منظور ایجاد زمینه توانمندسازی مهارتی زنان در حرفه ها و شایستگی های آموزشی مختلف با استفاده از ظرفیت آموزشی مراکز آموزش فني و حرفه اي برادران  طرح انفال تدوين شده است.

وی تصريح كرد: افزایش گستره دوره های آموزشی حوزه های صنعت برای خواهران و در نتیجه ایجاد زمینه های جدید کارآفرینی برای خواهران، استفاده بهینه از ظرفیت‌های آموزشی موجود مراکز و کمک به اقتصاد خانواده از طریق امکان ایجاد زمینه اشتغال برای خواهران از اهداف اجراي طرح ملي آموزشي انفال است.

نظر شما