شناسهٔ خبر: 103830 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

ابوترابی فرد در جمع دانشجویان بسیجی مشهد مطرح کرد؛

اجبار غرب در تغییر ادبیات برابرایران/ابهام درطرح انتخابات استانی

ابوترابی نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: غربی ها و به ویژه درراس انها آمریکایی ها که تاکنون ادبیات جنگ و تحریم را در قبال ایران پیشه کرده بودند در نهایت با استقامت ملت ایران مجبور به تغییر آن شدند.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد روز سه شنبه در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دختر بسیجی در مجتمع امام رضا(ع) مشهد اظهار کرد: غربی ها در ابتدای انقلاب ادبیات جنگ را پیشه کردند و پس از آنکه موفقیتی در برابر اراده و ایثارگری های این ملت پیدا نکردند ادبیات خود را با تحریم ادامه دادند اما در طول سال های گذشته متوجه شدند که این نوع برخورد نیز خللی در اراده و عزم مردم ایران در صیانت از ارزش های انقلاب وارد نمی کند.

وی افزود: اگر امروز شاهد ادبیاتی متفاوت از طرف غربی ها و متحدانش در برخورد با ایران اسلامی هستیم نشان از قدرت گرفتن و تبیین جایگاه ایران اسلامی و تاثیر ان در معادلات جهانی  و منطقه است.

ابوترابی فرد بیان کرد: غربی ها با تمامی دسیسه هایی که بر علیه این ملت داشتند به این نتیجه رسیدند که با ادبیات سرکوب و زورگویی راه به جایی نمی برند و باید اقتدار ایرن اسلامی در دنیا را به رسمیت بشناسند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ادبیات حاکم بر جهان ادبیات قدرت است بیان کرد: اگر یکی از همین کشورهای گروه۱+۵ نیز روزی قدرتش را از دست بدهد مطمئن باشید که در کمترین زمان از دایره غربی ها خارج می شود.

وی یادآور شد: در صورتی که اقتدار نظام اسلامی در مذاکرات با غرب دچار خدشه شود رویکرد غرب همچون گذشته متفاوت و از مقام زورگویی و ادبیات خشن می شود و لذا در صورت ضعیف شدن نظام اسلامی غرب بلایی بسیار بدتر از جنگ بر سر ایران خواهد آورد.
 

مجلس در حال جمع بندی مذاکرات

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین در جمع دانشجویان دختر بسیجی با بیان اینکه بررسی و جمع بندی مذاکرات در مجلس طولانی نشده است ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با نگاه همه جانبه و بررسی نقاط ضعف و قدرت مذاکرات در حال جمع بندی و بررسی جزئیات مذاکره هستند.

وی با بیان اینکه می توان این موضوع را از این دیدگاه که آیا مندرجات از خطوط قرمز عبور کرده یا نه مورد بررسی قرار داد افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نگاهی تک موضوعی و تک محوری به این قضیه نداشته و تمامی جوانب  و همچنین سیاست های کلی  نظام و مرتبط با منافع ملی رامورد ارزیابی و جمع بندی قرار می دهند.

وی در پاسخ به دانشجویان مبنی بر نظر مقام معظم رهبری در این رابطه نیز بیان کرد: مقام  معظم رهبری هرگاه که در مسائل کلی ضرورت دیده اند نظرات خود را بیان داشته اند.

وی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب تا جایی که همه می دانند به کلیات و جزییات جمع بندی مذاکرات هسته ای کاملا اشراف دارند اما در مورد جزییات فرمودند که اظهار نظر نمی کنند و این سبک درست مدیریت ایشان در تمامی حوزه ها است.

وی همچنین با بیان اینکه در رسیدگی به مشکلات کشور و مردم باید نگاهی کلان و ملی داشت افزود: در حال حاضر بخشی نگری برخی از وزیران به موضوعات یکی از مشکلاتی است که باید از آن به عنوان ضعف دولت یاد کرد.

طرح استانی شدن انتخابات دارای ابهامات زیاد است

نایب رییس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اینکه ابهامات زیادی در استانی شدن انتخابات هنوز وجود دارد بیان کرد: در این راستا باید مطالعه کرد که آیا استانی شدن انتخابات موجب کاهش پیوند مردم با نهاد قانونگذاری می شود یا خیر؟

ابوترابی فرد بیان کرد: استانی شدن انتخابا نباید منجر به ایجاد چالش های مذهبی و یا قومی شود و یا به مشارکت ضربه بزند لذا این موضوعات در این مبحث باید به طور جدی مورد ارزیابی و بررسی قرار داد.

وی گفت: از همین رو است که طرح استانی شدن انتخابات مجلس با ابهامات و سوالات زیادی از سوی رهبری، شورای نگهبان و نمایندگان رو به رو شده و در دست مطالع و ارزیابی است.

فرهنگ مظلوم واقع شده است

نائب رییس مجلس شورای اسلامی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بر مظلومیت فرهنگ مهر تایید زد و افزود: فرهنگ یک مسئله عمیق و ریشه‌دار و مهم است که برای حرکت در این مسیر نیازمند عزم ملی و اهتمام جمعی هستیم.

وی در این راستا بیان کرد: فرهنگ دینی و ملی ما شایسته نظام اسلامی نیست و باید توجه ویژه ای به آن شود.

ابوترابی در این نشست از دانشجویان بسیجی خواست تا بینش سیاسی خود را ارتقا داده تا بتوانند در برابر موضوعات داخلی و خارجی و منطقه‌ای با عنوان یک عنصر بسیج و آگاه و متعهد و مسلمان تحلیل عمیق ارائه کنند و از گزند دسیسه های دشمن مصون بمانند.

نظر شما