شناسهٔ خبر: 103723 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بادامچیان: دولتمردان بدانند توافق هسته ای باید در مجلس بررسی شود

بادامچیان نائب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: دولتمردان ما باید بدانند که در کشور ما بر اساس قانون اساسی، این توافقنامه باید در مجلس بررسی شود و به تصویب برسد.

به گزارش «نماینده» اسدالله بادامچیان نائب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در گردهمایی اصناف و بازاریان با اشاره به توافق ایران و غرب، اظهار داشت: در زمان کنونی ما شاهد ایجاد یک دوره جدید در کشور، منطقه و جهان هستیم که دارای مقتضیات خاص خود است.

وی افزود: در ابتدای شکل‌گیری جمهوری اسلامی ایران بسیاری از کشورهای جهان راضی به پیروزی انقلاب اسلامی نبودند و به همین دلیل است که از همان زمان طرح‌هایی درصدد براندازی نظام اسلامی ما برنامه‌ریزی و اجرا شد و اکنون نیز این روند ادامه دارد.

به گفته بادامچیان همانگونه که دنیا مشاهده کرد این طرح‌ها(براندازی نظام اسلامی) یکی پس از دیگری با شکست مواجه شده و این در حالی است که در مسئله هسته‌ای استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، با هدف براندازی نظام اقدام به تصویب تحریم‌های شدید بر علیه ایران کرد اما به لطف الهی و به اذعان مسئولان آمریکا به خصوص رئیس جمهور و وزیر امور خارجه‌شان این تحریم‌ها با شکست مواجه شد و آنها مجبور شدند مسائل را در پی میز مذاکره حل و فصل کنند که در اینجا نیز پیروزی از آن جمهوری اسلامی ایران شد.

نائب رییس حزب موتلفه اسلامی گفت: امروز حتی کار بجایی رسیده است که  برخلاف آنچه اوباما در گذشته از گزینه‌های روی میز و اقدام نظامی بر علیه ایران سخن می‌گفت، وزیر خارجه این کشور در کنگره و در مقابل نمایندگان آمریکا، از عدم اقدام نظامی بر علیه ایران سخن می‌گوید و تلویحاً اعلام می‌کند که در صورت این اقدام، شکست مفتضحانه دیگری برای این کشور رقم خواهد خورد.

وی ادامه داد: او (جان کری) به خوبی میداند که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران وقتی اعلام می‌دارند که در صورت اقدام نظامی آمریکا، ماجرا تازه شروع خواهد شد، به چه معنی است.

بادامچیان در ادامه اظهار داشت: توافقنامه‌ای که بین ۶ کشور به عنوان قدرت‌های برتر جهان و ایران اسلامی به امضا رسید، دارای این نکته است که نظام جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نبوده و نیست و مشکلات را می‌توان با مذاکرات منطقی به انجام رساند و زیر بار زورگویی نیز نرفت و این مسئله یعنی پیروزی  ایران در مذاکراتی که به انجام رسید.

*توافق‌نامه هسته‌ای باید در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد

نائب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: دولتمردان ما باید بدانند که در کشور ما بر اساس قانون اساسی، این توافقنامه باید در مجلس بررسی شود و به تصویب برسد تا بتوان آنرا اجرایی کردو نقل قول‌هایی که در چند روز اخیر مبنی بر پذیرفتن بی‌چون و چرای این توافقنامه به گوش میرسد صحیح نیست، زیرا در جامعه آزاد ایران اسلامی همیشه نقد کردن مسائل وجود داشته است.

*مجلس هفتم یکبار پذیرش پروتکل الحاقی را رد کرده است

بادامچیات ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در این توافق وجود دارد، پذیرفتن پروتکل الحاقی است که در مجلس هفتم مورد قبول واقع نشد و دولت باید به آن پایبند باشد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه از این توافقنامه برای کشور حاصل شده استراتژی تحریم‌های همه جانبه بر علیه ایران است که به پایان رسید زیرا همانگونه که وزیر امور خارجه آمریکا در کنگره این کشور به آن اذعان داشت دیگر کشورها نمی‌خواهند در بحث تحریم بر علیه ایران، با آمریکا همکاری کنند.

این عضو ارشد حزب مؤتلفه اسلامی با بیان این مطلب که هیچگاه سابقه نداشته وزیر امور خارجه آمریکا ۱۸ روز در یک کشور بمانند تا مذاکره ای به سرانجام برسد، گفت: اقتدار ایران اسلامی آنچنان در این مذاکرات نمایان شد که کشورهای دنیا کاملاً به آن اذعان داشتند.

*تصویب سریع توافقنامه در شورای امنیت آغاز یک راه جدید برای نظام اسلامی ما است

بادامچیان اضافه کرد: تصویب سریع این توافقنامه و صدور یک قطعنامه مبنی بر لغو قطعنامه‌های پیشین در شورای امنیت نشان از آغاز یک راه جدید پیش روی نظام جمهوری اسلامی است.

وی به حضور سران کشورهای اروپایی در ایران اشاره و تصریح کرد: همانگونه که در روزهای اخیر مشاهده می‌‌کنید، هیئت‌های اروپایی یکی پس از دیگری در حال رفت و آمد به ایران هستند و حتی آقای فابیوس که برای ملت ایران چهره ناخوشایندی بود، نیز به ایران آمدند.

نائب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: البته باید توجه داشت که غرب همیشه بدنبال منافع خود است و مطمئناً طرح‌های جدید جهت براندازی نظام اسلامی ما در حال برنامه‌ریزی و اجراست که باید مراقب و هوشیار بود.

*ارزهای بلوکه شده نباید سبب شود همین تولید اندک نیز متوقف شود/نیازمند یک تغییر و تحول در نوع مدیریت کشور هستیم

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در خصوص شرایط کشور بعد از حصول توافق افزود: حال باید ببینیم بعد از این توافق چه باید بکنیم؟ کشور و دولت نیاز به یک تغییر و تحول در بحث سیاست و مدیریت دارد، نباید به گونه ای عمل کنیم که پس از توافق و بازگشت ارزهای بلوکه شده ایران میزان قاچاق کالا افزایش یابد و همین تولید اندک نیز تعطیل شود.

*اگر دولت بخواهد به تئوری‌های اقتصادی غربی بسنده کند، رکود کشور را گرفتار خواهد کرد

به اعتقاد بادامچیان اگر دولت نخواهد در زمینه اقتصادی نگرش خود را تغییر بدهد و همچون دولتهای گذشته در اتاقهای دربسته به صحبت در مورد تئوری‌های اقتصادی غربی بسنده کند، شاهد رکود اقتصاد در کشور خواهیم بود.

وی با بیان اینکه آمریکا و کشورهای اروپایی اکنون دچار ورشکستگی کامل شده‌اند، گفت: آن‌ها می‌خواهند از بازار ایران برای کالاهای خود استفاده کنند و متاسفانه سیاست غلط اقتصادی در کشور ما موجب شده این کالاهای خارجی ارزانتر از برخی کالاهای با کیفیت داخلی عرضه شود و به همین دلیل کارگاه‌های تولیدی به سمت تعطیل شدن بروند.

وی تاکید کرد: بنابراین اگر قرار است که ما از این برهه زمانی نهایت استفاده را ببریم، نیازمند تغییر حتی در سطح وزرا هستیم.

به اعتقاد بادامچیان یکی از مهمترین مسائلی که دولت باید در نظر بگیرد، تعامل با بخش خصوصی و بخصوص با بازارهای اسلامی کشور است. این بازارها منبع استوار اقتصاد سالم در کشور به شمار می‌روند که در دولت‌هایی که از ابتدای انقلاب تاکنون بر سر کار آمدند آنقدر مسائل سیاسی مورد توجه قرار گرفته که اقتصاد را در خود حل کرده است.

وی با تاکید بر اینکه در دولت آقای بازرگان به تمام مسائل نگاه لیبرالی می‌شد، اظهار داشت: در دوران نخست وزیری آقای موسوی آنچنان ضربه‌ای به اقتصاد کشور زده شد که هنوز هم آثار آن پابرجاست. در دوران اصلاحات نیز فقط باند بازی و تغییر مدیران در دستور کار قرار داشت و در دولت بعد از آن نیز کشور بر روی شعار سوار بود.

نائب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: دولت کنونی باید نگاه خود را نسبت به تعامل با بخش خصوصی و تعاونی‌ها تغییر دهد که در این میان نقش اصناف بسیار مهم است. البته اصناف و بازاریان بخصوص جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار که مستقیماً به دستور حضرت امام(ره) تشکیل شد هم دارای وظایفی است.

بادامچیان با طرح این پرسش که چرا نباید اصناف و بازاریان در مجلس دارای یک نماینده باشند تا از حقوق حداقلی آنها دفاع کند، تصریح کرد: بحث مالیات دریافتی از اصناف که یکی از مباحث مهم است هنوز دارای مشکلات فراوان است. چرا نباید تدبیری اندیشیده شود؟

وی ادامه داد: در بخش طلا و جواهر متاسفانه شاهد هستیم، به دلیل سیاست‌های غلط مالیاتی، کارگاه‌های سازنده به سمت تعطیلی رفته و بازار از طلاهای ساخت ایتالیا و کشورهای دیگر پر شده است.

نائب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پایان گفت: باید سیاست‌ها و نگاه‌ها به بخش خصوصی تغییر یابد و اصناف نیز باید جلو بیایند، البته اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف به دلیل نیمه دولتی بودن مجبور به مدارا هستند و وظیفه جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار است که مسائل را جدی گرفته در صدد تعامل صحیح بین دولت و اصناف گام بردارند.

نظر شما