شناسهٔ خبر: 103608 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

قراردادن گزینه نظامی در مقابل ایران تجریه‌ای شکست خورده است

آب خضر قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه فلسفه انقلاب اسلامی بدون استکبارستیزی بی‌معناست، گفت: قراردادن گزینه نظامی در مقابل ایران تجریه‌ای شکست خورده است.

به گزارش«نماینده»۱۲ مردادماه سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است که بر همین اساس با اصغر آبخضر قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به گفت‌وگو نشستیم که مشروح آن در ادامه می‌آید:

آبخضر در خصوص چگونگی به وجود آمدن شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهارداشت: هر انقلابی که شکل می‌گیرد خواسته یا ناخواسته موافقین یا مخالفینی دارد، قطعاً در نگاه اول مخالفان آن افرادی هستند که منافعشان با توجه به زیاده‌خواهی آنان با آسیب روبرو شده است، از طرفی بخش وسیعی از مردم که همراه انقلاب بودند به دنبال این هستند که دستاورد حرکت انقلابی خود را حفظ کنند که در همه انقلاب‌های بزرگ دنیا این اتفاق افتاده و انقلاب اسلامی نیز از این امر مستثنی نبوده است.

امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را با الهام از آموزه‌های شیعی بنا کردند

آبخضر با بیان اینکه امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را با الهام از آموزه‌های شیعی بنا کرده است، گفت: امام خمینی(ره) با تأسی به قرآن کریم و آموزه‌های مکتب تشیع انقلابی را با شعار خدا محوری بنا نهادند؛ از این رو طبیعی بود که انقلاب مخالفین و موافقینی داشته باشد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: قطعا مخالفان این انقلاب دست به توطئه‌های زیادی زدند و چالش‌های بسیاری را برای انقلاب اسلامی به وجود آوردند.

وی بر همین اساس به تحریم‌های سیاسی، ‌ اقتصادی، ‌ ترور شخصیت‌های برجسته انقلاب اسلامی و بزرگانی همچون شهید مطهری، ‌ شهید بهشتی، ‌ شهید مفتح و غائله‌های بسیار زیادی که توسط ایادی استکبار جهانی یعنی گروهک‌هایی مانند منافقین، ‌ چپ‌گرا، ‌ توده‌ای و به طور کلی طیف ضد انقلاب که به صورت قارچ‌گونه در اوایل انقلاب ظهور یافتندف اشاره کرد.

قراردادن گزینه نظامی در مقابل ایران تجریه‌ای شکست خورده است

آبخضر در واکنش به اظهارات دولتمردان آمریکایی مبنی بر روی میز بودن گزینه نظامی خاطرنشان کرد: مقامات آمریکایی باید بدانند که پیش از این گزینه را با در اختیار گرفتن عنصر نامیمونی مثل صدام حریص که دارای حرص و طمع و توسعه‌طلبی بود امتحان کرده‌اند و وی به نمایندگی از استکبار جهانی جنگ بزرگی را علیه ملت ایران و انقلاب اسلامی تحمیل کرد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: این جنگ خسارات بسیاری را به ملت ایران وارد کرد اما با همه این توطئه‌ها انقلاب اسلامی ایران به عقب بازنگشت بلکه شتاب فوق‌العاده‌ای یافت.

وی با تأکید بر اینکه حضور مردم در نظام جمهوری اسلامی که تداعی‌کننده واژه جمهوریت در کنار اسلامیت است، گفت: مردم باید در صحنه حضور می‌یافتند و این صحنه حضور باید برنامه‌ریزی می‌شد که زمینه‌های انقلابی آن به ویژه در مناسبت‌های مذهبی مثل ایام محرم و صفر وجود داشت و اساسا انقلاب اسلامی دستمایه و الهام گرفته از مکتب عاشورا بود و در همین محرم و صفر به پیروزی رسید.

آبخضر با بیان اینکه دهه ۶۰ سخت‌ترین دهه انقلاب اسلامی بود، به خیانت‌های بنی صدر در تاریخ انقلاب خاطرنشان کرد: در عاشورای سال ۵۹ مردم ایران در میدان بزرگ آزادی اجتماع کردند و بنی‌صدر ملعون به عنوان رئیس‌جمهور وقت صحبت کرد و در سخنرانی خود به آرمان‌های امام(ره)، مردم و دستاوردهای انقلاب و شخصیت‌های برجسته نظام حمله کرد که آنروز روز تلخی در تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: پس از این واقعه جمعی از علمای بزرگوار که دغدغه‌ اسلام و انقلاب اسلامی را داشتند در ۱۲ مرداد ماه سال ۵۹ خدمت امام مشرف شدند و حوادث روز عاشورا را که امام خمینی(ره) نیز در جریان آن قرار داشتند مجددا بازگو کردند.

وی گفت: در همان جلسه از امام(ره) درخواست کردند و اجازه گرفتند تا برای سامان‌دهی بهتر و بیشتر مردم در مناسبت‌های انقلاب اسلامی یک دستگاه فرهنگی و نهادی شکل بگیرد تا بتواند مراسم و مناسبت‌های نظام را به همراه مردم به خوبی برگزار کند و از دستاوردهای نظام دفاع شود.

آبخضر با اشاره به فلسفه شکل‌گیری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تأکید کرد:‌ امام بزرگوار و دوراندیش ما پذیرفتند که نهادی به نام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به وجود آید و همین موضوع به عنوان اولین جرقه تشکیل این نهاد زده شد و اکنون در شورا سندی داریم که در آن برخی از شخصیت‌ها و مسئولان مهم و فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی در جلسه‌ای حضور پیدا می‌کنند و مقام معظم رهبری به عنوان دبیرکل حزب جمهوری اسلامی در این جلسه حضور داشتند.

وی ادامه داد: شخصیت‌های دیگری همچون آیت‌الله مهدوی‌کنی، ‌ آیت‌الله جنتی، آیت‌الله امامی‌کاشانی برخی دیگر از شخصیت‌ها همچون وزیر فرهنگ وقت محمد هاشمی به عنوان رئیس صداو سیما، مرحوم شیخ عباس شیرازی در این جلسه حضور داشتند و در آنجا طرح موضوع می‌شود، هر یک از افراد گفت‌وگوهایی را انجام می‌دهند و شخصیتی مثل مقام معظم رهبری که چه خوب این خلف شایسته امام عزیزمان انقلاب اسلامی را هدایت می‌کنند، در آن جلسه با نگاه عمیقشان برای حضور مردم در صحنه انقلاب هوشمندانه و حکیمانه فرمودند باید نهادی شکل بگیرد که مسئولیت این نهاد یک مسئولیت فرا نهادی باشد چون موضوع مردم هست و باید همه دستگاه‌ها کمک کنند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه برخی در آن جلسه مخالفت‌هایی را مطرح می‌کنند، یادآور شد: خوشبختانه مقام معظم رهبری جلسه را به سمتی هدایت‌ می‌کنند که این نهاد باید شکل بگیرد؛ پس از موافقت امام(ره) در ۱۲ مرداد ماه در سال ۵۹ با این جلسه که در حضور رهبر انقلاب و مقامات دیگر بود ساختار تشکیل نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قطعیت می‌یابد و مسئولیت سیاست‌گذاری، ‌ برنامه‌ریزی، ‌ اجرا و نظارت مراسم و مناسبت‌ها با کمک دستگاه‌های مختلف نظام و همراهی مردم شکل می‌گیرد.

آبخضر بر همین اساس به مناسبت‌هایی همچون روز جهانی قدس، ‌ ۱۳ آبان، ‌ ۲۲ بهمن، ۷ تیر، ۱۲ فروردین، ۱۷ شهریور و دیگر مراسم‌ها اشاره کرد که با هماهنگی این شورا صورت می‌گیرد و گفت: در مراسم‌هایی که به صورت مترقبه شکل می‌گیرد و باید ستاد تشکیل شود ۲۱ نهاد را قانون موظف کرده که در برگزاری مراسم‌ها به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کمک کنند و این اقدام بسیار خوبی است که این مناسبت‌ها در ۷۷۰ شهر و شهرستان و مرکز استان و به ویژه در مراکزی مثل نمازجمعه صورت می‌گیرد.

وی با توجه به این توضیحات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را در واقع روابط عمومی نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد.

وی یادآور شد: بعضی از مراسم‌ها نیز به صورت غیرمترقبه هستند که با همکاری دستگاه‌های مختلف ساماندهی در آن شرایط صورت می‌گیرد؛ مثلا در سال ۷۸ که استکبار جهانی برای به چالش کشیدن نظام قائله ۱۸ تیر را طراحی کرد و می‌خواست نظام را به پرتگاه ببرد مردم در صحنه حضور یافتند و رهبر انقلاب مدیریت کردند و شورای هماهنگی تبیلغات اسلامی با کمک خود مردم در درجه اول و همکاری برخی دستگاه‌ها به صحنه ورود پیدا کرد.

وی ادامه داد: بنده برای اولین بار اعلام می‌کنم اگر همه وظایف شورا در یک جمله و یک بند خلاصه شود این است که هرگاه نظام جمهوری اسلامی و ارکان متعلق به نظام مورد تهدید دشمن قرار بگیرد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی وظیفه ذاتی خود می‌داند که با همکاری دستگاه‌های مسئول مردم را رای دفاع از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی فراخوان بدهد و در ۲۳ تیرماه سال ۷۸ این اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: در سال ۸۸ آن فتنه بزرگ استکبار جهانی چهره نورانی نظام جمهوری اسلامی را خدشه‌دار و هزینه سنگینی را به نظام وارد کرد که به نظر من بعد از انقلاب اسلامی توطئه‌ای سنگین‌تر از توطئه فتنه سال ۸۸ نبود و از طرفی هم می‌توان گفت پیروزی مردم عزیز اسلامی در سال ۸۸ در غلبه بر آنم فتنه بزرگ، ‌ خود بزرگ‌ترین پیروزی بود.

نقش مقام معظم رهبری در خنثی کردن فتنه ۸۸ بی‌بدیل بود

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به نقش بی‌بدیل رهبر معظم انقلاب در خنثی کردن آن فتنه بزرگ و غبارآلود که بسیاری از یاران همراه امام(ره) و انقلاب و رهبری، بازی خوردند و نتوانستند صحنه را خوب ببینند، اافزود: در یک خیزش عمومی و نگاه هوشمندانه مردم عزیزمان در سراسر کشور به ویژه در تهران در ۸ و ۹ دی برنامه‌ریزی شد و آن حماسه بزرگ در تاریخ شکل گرفت.

آبخضر همچنین در پاسخ به سؤالی درباره استکبار ستیزی تصریح‌کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در انقلاب اسلامی اتفاق افتاده بحث استکبار ستیزی است؛ در طول ۳۶ سال گذشته ملت ایران به این امر توجه کرده‌اند اما به نظر می‌رسد باید به موضوع استکبار ستیزی و نابودی غده‌سرطانی صهیونیستی توجه شود.

وی اضافه کرد: اینکه در این مقطع کنونی و بنا به موضوع و چالش سنگین هسته‌ای که طی یک دوره زمانی ۱۲ ساله با قدرت‌های استکباری به گفت‌وگو و مذاکره نشسته‌ایم صرفاً در مورد موضوع هسته‌ای بوده و طبق فرمایش رهبر انقلاب این مذاکرات هسته‌ای روند قانونی خود را طی می‌کند. یعنی مجلس و شورای امنیت ملی به وظیفه خود و آنچه مصلحت نظام و انقلاب است عمل می‌کند.

فلسفه انقلاب اسلامی بدون استکبارستیزی بی‌معناست

آبخضر گفت: انقلاب اسلامی بدون استکبار ستیزی بی‌معنی است و برخی که مواضع سیاسی آنها اول انقلاب محل تأمل داشته و دنبال فرصتی بودند که ارتباطی توسط ایران و استکبار و مخصوصاً آمریکا برقرار شود فکر می‌کردند که در این مذاکرات ممکن است این اتفاق بیفتد و متأسفانه در برخی از گفتار روزنامه‌ها و اشخاص چنین رگه‌هایی هویدا شد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: امری که اهمیت دارد فرمایش مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان است که ایشان به خوبی نگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران یعنی تقابل با دنیای استکبار و رویکرد استکبار ستیزی را تعیین کردند و فرمودند هیچ‌وقت به این راهبرد جمهوری اسلامی ایران خدشه‌ای وارد نخواهد شد.

مردم طنین مرگ برآمریکا و اسرائیل بلندتر از گذشته فریاد می‌زنند

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تأکید کرد: مردم کشورمان در زمان‌های لازم حتما شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر صهیونیست را بلندتر از گذشته خواهند گفت.

وی در ادامه به ذکر خاطره‌ای از یک خبرنگار انگلیسی پرداخت و یادآور شد: سه روز قبل از روز جهانی قدس و در آستانه توافق هسته‌ای ایران با ۱+۵ یکی از خبرنگاران انگلیسی با من مصاحبه‌ای داشت و در آن ۳ بار درباره اینکه آیا بعد از مذاکرات مردم اسرائیل نفس راحتی از طرف ایران خواهند کشید پرسید که من به وی پاسخ دادم نگاه ما درباره غده‌ سرطانی رژیم صهیونیستی همان نگاه و دیدگاه رهبری است که اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود.

آبخضر در پایان سخنان خود از همه دستگاه‌هایی که به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این زمینه فراهم‌سازی حضور مردم در مناسبت‌های گوناگون همکاری می‌کنند و همچنین نقش رسانه‌ها همچون رسانه‌ملی و حبرگزاری فارس تقدیر کرد.

نظر شما