شناسهٔ خبر: 103508 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جعفری:

آمانو در صورت قبول دعوت سنای آمریکا باید دعوت مجلس ایران را هم بپذیرد/ آژانس پاسخگوی آمریکا در رابطه با توافق با ایران نباشد

قاسم جعفری43 نماینده مردم بجنورد در مجلس با اشاره به حضور احتمالی آمانو در سنای آمریکا گفت: مدیر کل آژانس انرژی اتمی نباید در رابطه با توافق با ایران پاسخگوی سنای آمریکا باشد و اگر چنین کاری کند باید به مجلس ایران هم پاسخ دهد.

به گزارش «نماینده» قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: اخیرا خبری منتشر شد که کمیته روابط خارجی سنای آمریکا آقای آمانو مدیر کل آژانس انرژی اتمی را فراخوانده ‌است تا در رابطه با توافق ایران با آژانس توضیح دهد.

وی تاکید کرد: مدیر کل آژانس انرژی اتمی نباید در رابطه با توافق با ایران پاسخگوی سنای آمریکا باشد. اگر آمانو تعهدی دارد که به کنگره آمریکا برود و توضیح دهد پس باید اگر مجلس ایران از وی دعوت کرد بپذیرد و به مجلس ایران هم بیاید و به نمایندگان ایران هم توضیح دهد.

جعفری اضافه کرد: آمانو یا باید بگوید به چه دلیل به سنا یا کنگره آمریکا باید پاسخگو باشد. در هیچ جای اساسنامه آژانس نیامده است که باید به دولت خاصی بصورت ویژه پاسخگو باشد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: آژانس باید به تعهدات خود پایبند باشد. آقای آمانو اگر بخواهد در سنا یا کنگره آمریکا در رابطه با بحث توافق با ایران پاسخگو باشد یا توضیحاتی بدهد، حتما باید به مجلس ایران هم پاسخگو باشد.

نظر شما