شناسهٔ خبر: 103458 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

زارعی:

کشورهایی که ایران را در تحریم، در تنگنا گذاشتند در لیست سیاه روابط "پساتوافق" قرار گیرند/ از داخل کشور نباید علامت‌های اشتباهی داده شود

اصغر زارعی43 نماینده مردم تهران : دشمنان ما در تلاشند اجرای توافقنامه را نوعی تغییر در مواضع راهبردی ایران قلمداد ‌کنند که این اشتباه است

به گزارش «نماینده» علی اصغر زارعی، نماینده تهران بیان اینکه کسانی که در شرایط تحریم بیشترین تنگناهای اقتصادی را برای ما پیش آوردند نمی‌توانند جزو کسانی باشند که در شرایط پسا تحریم در اولویت ارتباط اقتصادی ما قرار می‌گیرند، متذکر شد: حتی این شرکت‌ها و کشورها باید در لیست سیاه ارتباط اقتصادی ما باشند.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط سیاسی پسا تحریم هیچ تغییری در مواضع جمهوری اسلامی ایجاد نخواهد شد، گفت: ارتباط ما با کشورهای اسلامی و جنبش‌های اسلامی و همچنین بحث بیداری اسلامی در منطقه به قوت خود باقی خواهد ماند.

زارعی همچنین بیان داشت: دشمنی ما با رژیم صهیونیستی و در مقابل زیاده‌خواهی دولت‌های استکباری کما کان به قوت خود باقی خواهد بود.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‎ای و نتایج حاصل از برجام، متذکر شد: از حیث مسائل علمی و تکنولوژیک هم دسترسی ما به این فناوری‌ها با رعایت خطوط قرمز با شدت و قوت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد فلذا اینها راهبردهای کلان شرایط پسا تحریم است.

این نماینده مردم تهران در مجلس، با بیان اینکه  به نظر می‌رسد که دشمنان ما در تلاشند اجرای توافق‌نامه را نوعی تغییر در مواضع راهبردی ایران قلمداد ‌کنند که یقیناً این هم اشتباه خواهد بود، اذعان داشت: حتماً از داخل کشور هم نباید علامت‌های اشتباهی داده شود.
علی اصغر زارعی با بیان اینکه اگر توافق کنیم عمده تحریم‌ها تعلیق می‎شوند و ما مزه لغو تحریم را نمی‌بینیم، اظهار داشت: حکایت این است که این نوع رفتارها بیشتر به یک شوی اقتصادی شبیه است تا به واقعیت‌های اقتصادی‎ای که در تحریم‎ها آمده است بنابراین هیچگونه سرمایه‌گذاری پیش‎بینی نمی‌شود و شرکت‌هایی از جمله شرکت‎های فرانسوی  که اظهار علاقه برای حضور در بازار ما  می‌کنند بیشتر به دنبال شوی اقتصادی بوده و اهداف سیاسی دیگری را دارند تبیین می‎کنند.

وی افزود: در خصوص دولت فرانسه و شرکت پژو هم باید بگویم که ما هیچ سابقه خوبی از رفتار اقتصادی آنها با خودمان نداریم چرا که "پژو" شرکتی است که همه صنایع خودروسازی ما را به خود وابسته کرد و در شرایط تحریم هم دیدیم که چه آسیبی از این ناحیه به صنعت خودروسازی ما وارد شد به همین دلیل اینها نمی‌توانند در اولیت اقتصادی ما قرار بگیرند و نباید روی اینها حساب جدی باز کرد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در پایان در واکنش به سفر اخیر فابیوس وزیر خارجه فرانسه به ایران، گفت: وی از جمله آدم‌های بدنامی است که ارتباط تنگاتنگش با رژیم صهیونیستی برای همه روشن است، پس توجه شود این نوع رفتارها(ورود این افراد به کشور) نمی‌تواند هیچ تغییری را در سیاست‌های راهبردی ما داشته باشد، حال با توجه به اینکه به نظر می‎رسد دوستان ما در وازرت خارجه در مورد این نوع آمد و رفت‌ها خیلی حساب باز کردند باید تاکید شود که گذشته نشان داده خیلی نمی‌شود روی امثال فابیوس حساب باز کرد بلکه بالعکس از این محاسبات می‌شود در ارتباطات سیاسی‌مان پرهیز کنیم.

نظر شما