شناسهٔ خبر: 102918 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

ولایتی در حاشیه دیدار با هیأت علمی جنبش عدم تعهد:

قطعنامه شورای امنیت در مورد توان دفاعی ایران از نظر ما مردود است/جمهوری اسلامی زیر بار نخواهد رفت

ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص گفت: قطعنامه شورای امنیت در مورد امکانات دفاعی ایران خصوصا موشک‌ها که تصویب شده از نظر ایران مردود است.

به گزارش«نماینده» علی اکبر ولایتی در جمع خبرنگاران با اشاره به اجلاس پرشکان مسلمان گفت: حدود ٣٠٠ نفر از پزشکان از کشورهای مسلمان در این اجلاس خضور دارند.

وی ادامه داد: این اجلاس هر دوسال یکبار برگزار می شود که امسال با میزبانی ایران از مشهد آغاز می شود و بعد در تهران و شیراز ادامه خواهد بافت.

ولایتی افزود این اجلاس از روز پنجشنبه با بررسی نامه رهبری به جوانان غربی آغاز می شود و ابعاد مختلف این پیام مهم، محور گفتگو خواهد بود.

وی بیان داشت: مهمانان اجلاس که شامل خانواده ها و اساتید سایر رشته ها و خود پزشکان و اساتید برجسته می باشند، حدود ٦٠٠ نفر هستند که دوشتبه به تهران می آیند و انتهای اجلاس در شیراز خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به موضوع برجام اظهار داشت: قطعنامه شورای امنیت در مورد امکانات دفاعی ایران به خصوص موشک ها که تصویب شده از نظر ایران مردود است، این قطعنامه تحت نفوذ کشورهای توسعه طلب غربی تصویب شده با این هدف که قدرت دفاعی ایران را تضعیف کنند و هدفشان تحقق اهداف و تحمیل خواسته هایشان به ایران است.

ولایتی افزود: جمهوری اسلامی زیر بار این امر نرفته و آن را قبول نخواهد کرد.

وی بیان داشت: آمریکا و متحدین آنها و کسانی که سیاست های آمریکا را دنبال می کنند اگر بدانند با تصویب این قطع نامه شورای امنیت با تحمیل و اعمال نفوذ غیر مشروع و حق وتو، میتوانند ایران را محدود کنند قطعا برای اینً کار لحظه ای تردید نمیکنند، و اینً نوع قطع نامه ها را ادامه خواهند داد
آنها نمیخواهند ایران باشد ، با اگر باشد میخواهند تحت تسلط آنها باشند.
این نوع حرکت در شورای امتیت با غرض محروم کردن ایران از استقلال و تمامیت ارضی و کیان ایران است.
ولایتی در مورد سفر فابیوس گفت: سفرهای زیادی به ایران انجام میشود، این کار به صورت معمول انجام میشود، در طول این سالها سفرهایی چون سفر خانم اشتون و هیأت های مختلفی از کشورهای مختلف انجام شده است .

نظر شما