شناسهٔ خبر: 102735 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

نجابت :

بحث برگشت پذیری تحریم‌ها در قطعنامه قید شده است

حسین نجابت/2 نماینده مردم تهران گفت: بحث برگشت پذیری در تحریم‌ها در این قطعنامه قید شده و همچنین سازوکار مقابله با آن هم تعبیه شده است. اگر ۷۰ روز طول بکشد و شاکی از سوی شورای امنیت قانع نشود تحریم‌ها به حالت اولیه به صورت خودکار برمی گردد.

به گزارش «نماینده» حسین نجابت با اشاره به بحث مذاکرات هسته‌ای در کشورمان گفت: اگر کشور ما در طول مسیر مذاکرات شکایت کند کمیته ۱۵ روزه شکل می‌گیرد و بعد از آن اگر کشور ما که شاکی است قانع نشود در شورای وزرا بررسی می شود و در این مسیر در نهایت به شورای امنیت ارجاع داده می شود.

وی تصریح کرد: آن زمان چون شکایت از سوی ما بوده می توانیم متقاعد شویم اما اگر پافشاری کنیم نقصی در این فرمول وجود دارد کار در مرحله نهایی به دست ما دیگر نیست و به شورای امنیت سپرده می شود آنها می توانند رای بدهند و یا اینکه رای صادر نکنند و در واقع عدم رای به نظر گذاشته می شود.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه ممکن است این روند به ضرر ما تمام شود در پایان خاطر نشان کرد: بحث برگشت پذیری در تحریم ها در این قطعنامه قید شده و همچنین سازوکار مقابله با آن هم تعبیه شده است. اگر ۷۰ روز طول بکشد و شاکی از سوی شورای امنیت قانع نشود تحریم ها به حالت اولیه به صورت خودکار برمی گردد.

نظر شما