شناسهٔ خبر: 102564 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

احمدی:

مسئولان وزارت خارجه پاسخ لازم به تهدیدات آمریکایی‌ها را بدهند

وحید احمدی رئیس کمیته روابط خارجی مجلس گفت: ضرورت دارد تا مسئولان وزارت خارجه پاسخ مناسبی را به تهدیدات مقامات آمریکایی بدهند اما خود مقامات آمریکایی هم می‌دانند که این تهدیدات آنها در حد لاف زدن بیشتر نیست.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام وحید احمدی نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تهدیدات مقامات آمریکایی مبنی بر حمله نظامی به ایران گفت: قطعا ضرورت دارد تا مسئولین وزارت خارجه به بیهوده‌گویی‌های مقامات آمریکایی و مقامات سایر کشورها پاسخ لازم را داده و نسبت به اظهارات آنها که با منافع ملی و امنیت ملی ما برخورد می‌کند موضع‌گیری لازم را داشته باشند.

وی افزود:‌ موضع‌گیری‌های تکراری مقامات غربی و آمریکایی تهدیداتی واهی و پوچ است و یک درصد جنبه عملیاتی نمی‌توان برای آن متصور بود.

رئیس کمیته روابط بین‌الملل مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آمریکا در طول ۳۵ سال گذشته هر اقدامی که علیه کشور ما توانسته صورت داده و اگر کاری نکرده نتوانسته انجام دهد و اگر امروز ۶ قدرت جهانی با جمهوری اسلامی مذاکره می‌کنند و به دنبال یک تفاهم هستند این ناشی از اقتدار جمهوری اسلامی ایران است که در طول ۳۵ سال گذشته به واسطه مقاومت ملت و رهبری امام راحل و رهبر معظم انقلاب به دست آمده است.

احمدی خاطرنشان کرد: برخی از موضع‌گیری های مقامات آمریکایی بیشتر مصرف داخلی دارد و به دنبال مشکلات خود در داخل کشورشان این مسائل را مطرح می‌کنند و برخی از این موضع‌گیری‌ها به خاطر دلخوشی همپیمانان‌‌شان در منطقه است.

وی در پایان گفت: مسلم است که آمریکایی‌ها خود از توانمندی جمهوری اسلامی ایران مطلعند و خودشان هم می‌دانند که این بیانات لاف زدن است و پشت آن هیچ چیزی نیست.

نظر شما