شناسهٔ خبر: 102434 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح شد

تأکید کمیسیون فرهنگی مجلس بر تقویت زیرساخت‌های صدا و سیما با حضور سرافراز

کمیسیون فرهنگی43 سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز این کمیسیون که با حضور رئیس رسانه ملی برگزار شد، اعضا بر تقویت زیرساخت‌های صدا و سیما تأکید کردند.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون، گفت: در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس، سرافراز رئیس صدا و سیما حضور یافت و گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های رسانه ملی در مدت تصدی‌اش بر این سازمان به اعضای کمیسیون ارائه کرد.

وی افزود: در این جلسه، آقای سرافراز گزارشی از نحوه پوشش اخبار و اطلاعات مذاکرات هسته‌ای وین به اعضای کمیسیون ارائه کرد. همچنین در ارتباط با بحث بودجه و مشکلات اعتباراتی که این سازمان دارد، رئیس رسانه ملی گفت که تخصیص‌ها به‌گونه‌ای است که نیاز صدا و سیما را برطرف نمی‌کند که بر این اساس مقرر شد کمیسیون فرهنگی مجلس پیگیری‌های لازم را داشته باشد تا صدا و سیما بتواند به‌موقع اعتباراتش را دریافت کرده و با مشکلی در زمینه‌های مختلف اجرایی و فنی مواجه نشود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: در بخش دیگری از این جلسه، رئیس صدا و سیما گزارشی از برنامه‌های ماه مبارک رمضان به اعضای کمیسیون ارائه کرد که اعضا نیز نظراتی در این زمینه داشتند.

حجت‌الاسلام طاهری همچنین تصریح کرد: در ادامه این جلسه، موضوع تقویت‌ زیرساخت‌‌ها در حوزه رسانه ملی در نقاط مختلف کشور مورد بررسی قرار گرفت، به‌طوری که آقای سرافراز گفت که در برخی روستاها امکان دریافت صدا و تصویر وجود ندارد، همچنین بر این نکته تأکید شد که باید زیرساخت‌ها تقویت شود و از نظر فناوری به‌روز باشد تا مردم دچار مشکل نباشند.

وی با بیان اینکه در این جلسه بر نقش صدا و سیما در بحث فضای مجازی که می‌تواند اثرگذار باشد، تأکید شد، گفت: با توجه به مشکلاتی که در بحث ماهواره برای صدا و سیما پیش آمده بود و کشورهای غربی موانعی برای انتقال صدا و تصویر در خارج از کشور ایجاد کرده بودند، قرار شد جلسه مشترکی با سازمان فضایی و صدا و سیما داشته باشیم تا برای برطرف کردن برخی محدودیت‌ها تلاش‌هایی صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، خاطرنشان کرد: در پایان این جلسه در رابطه با طرح صدا و سیما که تصویب شده، نکاتی مطرح و قرار شد که کارگروه رسانه و هنر جلسات مشترکی را با مسئولان صدا و سیما داشته باشد تا نظرات آنها را در رابطه با این طرح بررسی کند.

نظر شما