شناسهٔ خبر: 102421 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آقاجری در تذکری شفاهی:

توافق هسته‌ای مسئله‌ای ملی و فراجناحی است/توان دفاعی ایران هیچ ربطی به ۱+۵ ندارد

آقاجری نماینده بندر ماهشهر در مجلس با بیان اینکه توافق هسته‌ای مسئله‌ای ملی و فراجناحی است، گفت: توان دفاعی ایران هیچ ربطی به کشورهای غربی و ۱+۵ ندارد بلکه مسئله‌ای کاملاً داخلی است که ورود دیگران در آن کاملاً ممنوع است.

​به گزارش «نماینده» حبیب‌الله آقاجری نماینده بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه پارلمان در تذکری شفاهی با تشکر از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان، اظهار داشت: مسئله هسته‌ای بحثی فراجناحی و ملی است و باید با این دید بررسی شود.

وی با بیان اینکه حصول ویژگی‌های عمومی و اختصاصی در اعضای کمیته ویژه بررسی‌کننده توافق‌نامه و پیوست‌های آن بسیار حائز اهمیت است،افزود: طبق فرموده مقام معظم رهبری متن توافقنامه هسته‌ای باید به دقت مورد رسیدگی قرار گیرد، بر اساس اصول ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی همه عهدنامه‌ها، تفاهم‌نامه‌ها و موافقت‌نامه‌ها باید در مجلس بررسی و مصوب شوند.

آقاجری بر همین اساس یادآور شد: از همه همکاران تقاضا دارم طبق تکلیف و سوگندی که یاد کرده‌ایم، عمل و متن توافق هسته‌ای را بررسی کنند تا در پیشگاه مردم، نسل‌های آینده و خداوند سربلند باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون ویژه بررسی‌کننده توافق هسته‌ای باید از افراد متخصص، مجرب و وظیفه‌شناس باشند، خواسته ملت ایران لغو یکجای همه تحریم‌هاست، ممنوعیت دسترسی به مراکز نظامی و دانشمندان هسته‌ای باید به عنوان خط قرمز رعایت شود. توان دفاعی ایران هیچ ربطی به کشورهای غربی و ۱+۵ ندارد بلکه مسئله‌ای کاملاً داخلی است که ورود دیگران در آن کاملاً ممنوع است.

نظر شما