شناسهٔ خبر: 102418 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

یوسفیان‌ملا به دنبال افزایش قیمت ۶ درصدی برخی اقلام:

الزامی برای افزایش قیمت اقلام وجود ندارد/ مجلس موافق این طرح نیست

یوسفیان ملا43 عضو کمیسیون بودجه مجلس با انتقاد از افزایش قیمت برخی کالاها، گفت: الزامی از سوی دولت برای بالا بردن قیمت اقلام وجود ندارد.

به گزارش «نماینده» عزت‌الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی به دنبال افزایش ۶ درصدی ۱۸ مورد از اقلام اساسی، اظهار داشت: دولت همه ساله می‌تواند تا ۱۰ درصد افزایش قیمت کالا داشته باشد ولی الزامی در این اختیار وجود ندارد.

وی با هشدار به اینکه دولت نباید این افزایش قیمت را لحاظ می‌کرد، افزود: بالابردن قیمت یک کالا زمانی صورت می‌گیرد که ضرورت ایجاب کند همچنین برآورد شود که قیمت کالایی را نمی‌شود بالا نبرد و مشکلاتی را دربرداشته باشد.

عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی اعمال این افزایش قیمت را در موارد ضروری،‌ لازم دانست و تصریح کرد: این افزایش در هنگام ناچار صورت می‌گیرد که حس شود صرفه اقتصادی در قیمت کالایی وجود ندارد.

یوسفیان ملا ملزم دانستن دولت به افزایش قیمت کالا آن‌هم در ۱۸ مورد را عمل اشتباهی خواند و خاطرنشان کرد: افزایش قیمت به‌طور حتم مشکلات عدیده‌ای را در بر دارد و باعث گرانی می‌شود.

وی تاکید کرد: هیچ‌گاه ما کاهش قیمت در کالایی را مشاهده نکردیم و دولت باید بتواند قیمت‌ها را به حالت ثبات نگه‌دارد یا افزایش قیمت‌ها را متوقف کند.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی کاهش قیمت‌ها را امر محالی دانست و گفت: لذا هیچ‌کس انتظار این مسئله را ندارد و مردم بیشتر خواهان عدم افزایش قیمت هستند.

یوسفیان ملا با اعلام رویکرد مجلس شورای اسلامی در این‌باره، ‌مطرح کرد: هنوز توضیح کامل و دقیقی از سوی دولت در خصوص این افزایش قمیت ارائه نشده است و نظر مجلس نیز بر این است که تا جایی که مقدور است افزایش قیمت اتفاق نیفتند.

نظر شما