شناسهٔ خبر: 102330 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

محمدعلی اسفنانی:

هیچ نقطه روشنی در سوابق روابط ایران و فرانسه نیست/ نباید روابط خود را با غرب بر مبنای اعتماد مطلق بگذاریم

اسفنانی سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت: نباید روابط خود را غرب، بر مبنای اعتماد مطلق بگذاریم، زیرا همیشه طرف غربی هزینه بسیاری را بر ایران تحمیل کرده است که بحث فرآورده‌های خونی آلوده نمونه ای از این هزینه‌های هنگفت است.

به گزارش «نماینده» محمدعلی اسفنانی سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی درباره حضور فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در تهران و پرونده فرآورده‌های خونی آلوده این کشور، گفت: اگر به سابقه تاریخی انگلیس و فرانسه و ارتباط این دو کشور با ایران نگاه کنیم، خواهیم دید هیچ نقطه روشنی در سوابق روابط این کشورها  وجود ندارد. پرونده فرآورده‌های خونی یکی از ده‌ها موردی است که پس از انقلاب توسط این دو کشور بر ایران تحمیل شد.

وی ادامه داد: با مرور تاریخ مسئله‌ای را پیدا نمی‌کنید که در غرب در رابطه با ایران به دنبال منافع خود نباشد. طبیعتا اینها در راستای بحث جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای و توافقات رابطه خود با ایران را گسترده‌تر می‌کنند، اما این گسترش رابطه سبب نمی‌شود ماهیت خود را تغییر دهند. غرب به هیچ عنوان تغییر رویه نداده است.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس تاکید کرد: به هیچ عنوان نباید روابط خود را با غرب به ویژه آمریکا، فرانسه و انگلستان بر مبنای اعتماد مطلق بگذاریم، زیرا همیشه طرف غربی هزینه بسیاری را بر ایران تحمیل کرده که بحث فرآورده‌های خونی آلوده نمونه‌ای از این هزینه‌های هنگفت است.

نظر شما