شناسهٔ خبر: 102325 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

در صحن علنی مجلس صورت گرفت:

اعتراض مجدد توکلی به عدم ارائه لایحه برای جمعبندی مذاکرات هسته‌ای

احمد توکلی/1 نماینده مردم تهران در اخطار قانون اساسی به عدم ارائه توافق هسته‌ای به صورت لایحه به مجلس اعتراض کرد و گفت: دولت باید رسما توافق هسته‎ای را به مجلس ارائه کند تا این توافق در مجلس قابل بررسی باشد.

به گزارش «نماینده» در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی احمد توکلی نماینده مردم تهران در اخطار قانون اساسی، گفت: طبق اصل ۷۴ قانون اساسی، لوایح قانونی پس از تصویب هیات وزیران به مجلس باید تقدیم شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: در جلسه بررسی توافق که وزیر امور خارجه گزارشی از متن توافق را به مجلس ارائه داد، به شما تذکر دادم که وزیر امور خارجه آقای ظریف نمی توانند گزارش تقدیم مجلس کنند. شما فرمودید این مسئله قابل بررسی است و بررسی می کنیم.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و قانون اساسی، دولت باید توافق را بررسی کرده و در هیات وزیران به تصویب رسانده و رسما به مجلس ارائه کند تا قابل بررسی باشد.

توکلی با تاکید بر اینکه ما در گردنه مهمی قرار داریم، اظهار داشت: باید توافق با دقت بررسی شود تا کاری کنیم که تحریمها واقعا رفع شود.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به این تذکر، گفت: وزیر می تواند گزارش به مجلس بدهد و منع آیین نامهای در این خصوص وجود ندارد، اما لوایح را دولت باید ارائه کند، این فرمایش شما درست است.

نظر شما