شناسهٔ خبر: 102258 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جوکار با اشاره به در پیش بودن سفر فابیوس به تهران

مواضع فابیوس درباره کشورمان خصمانه است/ جنایات متعدد فرانسوی‌ها علیه ایران

محمدصالح جوکار431 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مواضع فابیوس درباره کشورمان خصمانه است، گفت که فرانسوی‌ها جنایات متعدد علیه ایران انجام داده‌اند.

به گزارش «نماینده» محمدصالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به سفر فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه به تهران در چهارشنبه این هفته اظهار داشت: مواضع فابیوس تاکنون خصمانه بوده و رابطه دوستانه‌ای با جمهوری اسلامی ایران نداشته است.

وی افزود:‌ این شخص در گفتمان دولت‌ها همچنین مذاکرات خود نشان داده که نمی‌تواند یک انسان مفید در بحث تعامل با ایران محسوب شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ابراز نگرانی از سفر این وزیر به ایران تصریح کرد: جای تردید است که این شخص در کشور بتواند منافع ملی ما را تعیین کند.

جوکار در پاسخ به علت دعوت برخی مسئولان سیاسی، اقتصادی و صنعتی ایران از وی بیان کرد: بعید می‌دانم صنعتگران از این شخص دعوت به عمل آورده باشند چرا که محور سفر او بر مبنای مسائل و مباحث سیاسی است.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی با تشریح مواضع فرانسه علیه ایران خاطرنشان کرد: این شخص عملکرد خوبی در رابطه با کشورمان نداشته و همواره مواضعی خصمانه پیش رو در پیش گرفته است.

وی همچنین به جنایات بسیار فرانسه علیه ایران اشاره و تاکید کرد: دولت فرانسه جنایات بسیاری علیه کشورمان لحاظ داشته است همچنین سوابقی که در رابطه با سایر مسائل با کشورهای اسلامی همچون ایران داشته است از این امر مستثنی نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با تاکید بر رعایت خطوط قرمز ایران متذکر شد: هر کسی را نباید به کشور راه بدهیم؛‌ برخی افراد به دلیل اعمال گذشته خود باید تنبیه شوند.

جوکار تاکید کرد: مذاکره با دولت‌های مختلف دلیل بر این نیست که صرفا به نفع منافع ملی ما باشد.

وی در پایان خطاب به مسئولان کشور گفت: عزتمداری انقلاب اسلامی ما ایجاب می‌کند با تحمل بیشتری مواضع خود را اعلام و در برخی موارد همچون سفر این شخص با منطق و عقلانیت بیشتری عمل کنند.

نظر شما