شناسهٔ خبر: 102162 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

فروزنده: نباید از کارشکنی‌ های فرانسه در مذاکرات به راحتی عبور کنیم

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ضمن انتقاد از مواضع فرانسه در مذاکرات هسته‌ای، گفت: نباید از کارشکنی‌ های فرانسه در مذاکرات به راحتی عبور کنیم.

به گزارش «نماینده» لطف‌الله فروزنده سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ر واکنش به برنامه فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه برای سفر به ایران اظهار داشت: هنوز مشخص نشده است که کشورهای ۱+۵ خصوصا فرانسه بعد از مذاکرات هسته‌ای می‌خواهند چه موضعی نسبت به جمهوری اسلامی داشته باشند. از اینکه می‌خواهند مانند گذشته به مواضع خصمانه خود ادامه دهد و نقش حافظ منافع رژیم صهیونیستی بودن را دنبال کنند یا نه.

وی نفس همکاری اقتصادی با کشورها را اقدامی خوب عنوان کرد و گفت: البته باید توجه داشته باشیم وقتی هنوز مواضع کشورها نسبت به کشورمان مشخص نشده، فرش قرمز برای آنها پهن کردن منطقی و اصولی نخواهد بود.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تصریح کرد: ما در روابط اقتصادی باید طبق منافع ملی، سیاسی و اقتصادی کشورمان عمل کنیم، خصوصا در رابطه با فرانسه، چراکه این کشور چشم طمع به بازار ایران دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اتخاذ رویکرد درست در مناسبات اقتصادی، گفت: اگر در روابط اقتصادی دقت لازم صورت نگیرد، نه تنها مذاکراتی که صورت گرفته مشکلات زمینه را برای بهبود وضعیت اقتصادی بوجود نمی‌آورد، بلکه مقدار دستاوردی را هم که به برکت رویکرد اقتصاد مقاومتی بدست آوردیم هم از بین می‌رود.

فروزنده با انتقاد از سیاست واردات بی‌رویه دولت، گفت: اگر دروازه‌های کشور را به روی واردات کالاهای اروپایی باز کنیم، هم کالاهای بی‌کیفیت به کشور وارد خواهد شد و هم به تولید و تکنولوژی ما ضربه خواهد زد. از نقدهای جدی که به دولت در حوزه اقتصادی وارد است، این است که دولت هزینه زیادی را صرف واردات می‌کند که همین باعث عدم کارایی ۴۰ درصد از واحدهای تولیدی داخل کشور شده است.

وی خاطرنشان کرد: دولت باید بطور روشن بیان کند که اگر جمع‌بندی مذاکرات تصویب شود چه برنامه‌ اقتصادی خواهد داشت و اگر تصویب نشود چه رویکردی در حوزه اقتصاد دنبال خواهد کرد. اگر زمینه ورود شرکت‌های اروپایی به ایران فراهم شود اما در کنار آن مدیریت درست و صحیح صورت نگیرد، وابستگی اقتصادی ما نه تنها کم نخواهد شد بلکه آسیب‌پذیری اقتصاد ما بیشتر هم خواهد شد.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ضمن انتقاد از مواضع فرانسه در مذاکرات هسته‌ای، گفت: نباید از کارشکنی‌ های فرانسه در مذاکرات به راحتی عبور کنیم. باید مسائل سیاسی ما با مسائل اقتصادی و فرهنگی‌مان بصورت یک کل دیده شود. نباید اینگونه باشد که برای روابط اقتصادی به موضع‌گیری‌های کشورها دقت نکنیم.

فروزنده در پایان خاطرنشان کرد: نباید اینگونه شود متحدانی که در زمان تحریم با ما همکاری داشته‌اند و مانند اعضای ۱+۵ با ما رفتار خصمانه‌ نداشته‌اند، کنار بگذاریم. کشورهایی ازجمله فرانسه و آلمان به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند و بدنبال وابسته کردن ما هستند تا ضربه نهایی را وارد کنند.

نظر شما