شناسهٔ خبر: 102098 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

واکنش نماینده قم به سفر فابیوس/فرانسه نماینده اسرائیل در مذاکرات بود

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به ادعای اعضای کنگره آمریکا درباره بندهای محرمانه توافق وین گفت: دستگاه دیپلماسی شفاف‌سازی کند و اگر بند محرمانه‌ای در توافق وجود ندارد به صراحت آن‌را تکذیب کند.

به گزارش «نماینده» احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر آتی لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه به کشورمان گفت: دولت فرانسه مامن منافقین تروریستی است که در سال‌های اول پیروزی انقلاب دست به ترورهای گسترده و ناجوانمردانه مسئولان و مردم زدند.

وی با یادآوری کمک‌های وسیع فرانسه به صدام حسین در طول ۸ سال جنگ تحمیلی اظهار داشت: این کشور در طول تحریم‌ها علیه کشورمان نیز هیچ گونه کمکی به ما نکرد.

امیرآبادی درباره نقش فرانسه در مذاکرات هسته‌ای نیز گفت: فرانسه به گونه‌ای علیه ایران موضع خصمانه می‌گرفت که گویی از طرف رژیم صهیونیستی در مذاکرات شرکت می‌کند.

وی تاکید کرد: ملت ایران هیچگاه جنایت‌های فرانسه علیه خود را فراموش نخواهد کرد و مسئولین نیز باید در طی مذاکرات با فابیوس در ایران این مطلب را به وی یادآوری کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بخش‌ دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به ادعای تنی چند از اعضای کنگره آمریکا مبنی بر وجود بندهای محرمانه در توافق میان ایران و ۱+۵ گفت: ما متاسفانه بازی فکت‌ شیت‌ها را از روز اول داشتیم و دوگانگی که در ژنو، لوزان، برجام و قطعنامه شاهد بودیم ناشی از همین بازی است.

وی به حساس شدن مردم در این باره اشاره کرد و اظهارداشت: البته ما به دشمنان به هیچ عنوان اعتمادی نداریم اما به هر حال لازم است که دستگاه دیپلماسی ما به موقع در قبال بعضی اظهارات طرف مقابل واکنش نشان دهد.

امیرآبادی در ادامه گفت: شاهدیم که بعضاً همان بندهای فک شیت آمریکایی که با گزارش‌ها و گزاره‌برگ‌های ایرانی متفاوت است اجرا می‌شود؛ ما از آقای صالحی می‌خواهیم که شفاف سازی کرده و اگر بند محرمانه‌ای در توافق وجود ندارد به صراحت آن‌را تکذیب کند.

نظر شما