شناسهٔ خبر: 102094 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

اجرای توافق به معنای پایان شعار مرگ بر آمریکا نیست

آیت الله کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه توافق هسته‌ای نباید به معنی پایان دشمنی آمریکا با ملت ایران تلقی شود، گفت: اجرای توافق به معنای پایان شعار مرگ بر آمریکا و نهضت استکبار ستیزی نیست.

به گزارش«نماینده»آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه توافق هسته ای در یک هماوردی سخت دیپلماتیک با قدرت های جهانی بدست آمده است، اظهار کرد: اجرای توافق از خود توافق و جمع بندی مذاکرات سخت تر است.

وی ضمن تشکر از تیم مذاکره کننده، تاکید کرد: تیم هسته ای با دقت و به طور کامل و با ملاحظه همه جزئیات، جوانب امر را در حوزه حقوق بین الملل در خصوص اجرای توافق بررسی کند و راه هرگونه سوء استفاده و نقض عهد را در مسیر اجرای توافق ببندد.

آیت الله کعبی خاطر نشان کرد: ما باید بدانیم این توافق با دشمن صورت گرفته است و هیچ چیزی را از دشمنی دشمنان اسلام علیه مسلمین و نظام اسلامی کم نکرده است؛ چرا که آمریکا در ماههای برگزاری مذاکرات تلاش می کرد با استفاده از اظهارات چند پهلو و ابهام آمیز، راهبرد استکباری خود را در استحاله انقلاب اسلامی پیش ببرد.

وی تصریح کرد: ما در جمع بندی مذاکرات و حتی اجرای توافق و همچنین موضع گیری و بررسی قانونی آن باید براساس چارچوب گفتمان انقلاب اسلامی اقدام کنیم چراکه یکی از اصول پایه ای انقلاب بر اساس گفتمان امام و رهبری استکبار ستیزی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: قطعا توافق با ۱+۵ به ویژه با آمریکا نباید به معنی پایان دشمنی آمریکا با ملت ایران تلقی شود.

آیت الله کعبی با تاکید بر اینکه آغاز توافق به معنای پایان شعار مرگ بر آمریکا و نهضت استکبار ستیزی نیست، تصریح کرد: قطعا ملت ایران در سنگرهای نماز جمعه شیطان بزرگ و صهیونیسم بین الملل را به عنوان نماد دشمن اسلام و مسلمین با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل محکوم می کنند.

به گفته عضو مجلس خبرگان رهبری، دولت تنها در پرونده هسته ای برای استیفای حقوق ملت توافق کرده است و این رویداد به معنای توافق در همه ابعاد نیست و تا امروز هم ما با دشمنان و قدرت های مدعی به صورت موردی مذاکره کرده ایم اما نهضت استکبار ستیزی را پایان ندادیم.

وی با اشاره به بند محدودیت‌ساز برنامه موشکی ایران در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، خاطرنشان کرد: بخشی از جمع بندی مذاکرات وین و قطعنامه شورای امنیت که سمت و سوی آن محدود کردن قدرت بازدارنده نظامی ملت ایران بویژه در زمینه موشک های بالستیک می شود، فاقد اعتبار است و قطعا اجرایی نخواهد شد.

آیت الله کعبی گفت: برخی می گویند این موضوع بخشی از قطعنامه شورای امنیت است که برای ما الزام آور نیست اما ما معتقدیم آنها حتی در بخش غیرالزام آور هم حق نداشتند موضوع دفاعی را در قطعنامه بگنجانند.

وی با بیان اینکه جمع بندی مذاکرات و توافق تنها در زمینه هسته ای است و مذاکره در موضوع قدرت دفاعی ایران فاقد اعتبار است، افزود: قدرت بازدارنده و موشک های بالستیک ایران اصولا قابل مذاکره نیست که بخواهد در قطعنامه شورای امنیت گنجانده شود.

نظر شما