شناسهٔ خبر: 101985 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: جماران

آخرین وضعیت ائتلاف اصولگرایان از زبان وزیر سابق ارشاد

محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم درباره ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات مجلس آتی، گفت: اصولگرایان جلسات متعددی باهم داشته و دارند و هم اکنون به یک تفاهمی هم رسیده اند که گفتمان واحد و لیست واحد در انتخابات داشته باشند.

به گزارش «نماینده» سید محمد حسینی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در خصوص آخرین تصمیمات اصولگرایان برای حضور در انتخابات مجلس، اظهار کرد: همه تشکل های اصلی اصولگرایی از جمله جبهه پیروان خط امام و رهبری، ایثارگران، رهپویان و حتی جبهه پایداری به این جمع بندی رسیده اند که باید در کنار هم باشند و برای حضور هرچه بهتر در انتخابات مجلس دهم یک ائتلاف واحد را تشکیل بدهند.

وی ادامه داد: اگر بر فرض هم بعضی از افراد اصولگرا برای رسیدن به وحدت این طیف را همراهی نکنند، این ائتلاف یک ائتلاف حداکثری خواهد بود که مبنای کار اصولگرایان در انتخابات آتی قرار خواهد گرفت.

عضو جبهه یکتا که متشکل از برخی اعضای دولت های نهم و دهم است، با بیان اینکه اصولگرایان از انتخابات سال ۹۲ درس گرفته اند، تصریح کرد: بعد از اینکه در آن انتخابات به خاطر تفرقه ای که بین اصولگرایان ایجاد شد و آنها نتیجه انتخابات را از دست دادند، این بار به جمع بندی رسیده ایم که باید در کنار هم باشیم و مجددا به قدرت ورود کنیم.

قائم مقام جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی  گفت: دبیران اصلی احزاب اصولگرا اعلام کرده اند که مهم برایشان این است که مجلس یک مجلس اصولگرا باشد، نه اینکه از حزب آنها کسانی داخل لیست باشند یا خیر یا اینکه از آن حزب تعداد بیشتری در مجلس حضور پیدا کنند؛ قطعا این موضوع برایشان هدف نیست.

وی افزود: فکر می کنم با این جلسات و گفتگوهایی که بین گروه های اصولگرا انجام شده مشکلی برای وحدت این طیف در انتخابات مجلس بوجود بیاید، مخصوصا شورای همگرایی اصولگرایان در این زمینه نقش بسیار خوبی داشته که توانسته یک تعاملی را هم در تهران و هم در استان ها ایجاد کند الان اصولگرایان به دنبال یک مکانیزمی هستند که ان شاالله لیست نهایی را تعیین کنند.

حسینی یادآور شد: در انتخابات مجلس قبلی این تجربه را بدست آوردیم که در انتخابات قوه مقننه راحت تر تفاهم صورت می گیرد تا ریاست جمهوری. در انتخابات ریاست جمهوری یک مقدار رسیدن به فرد واحد دشوار است، ولی در مجلس چون تعداد زیادی وارد صحنه می شوند، می توان راحت تر به اجماع رسید.

وزیر ارشاد دولت احمدی نژاد اشاره ای هم به آسیب شناسی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم کرد و گفت: یک مقداری آسیب هایی که در خود جریان اصولگرایی بود و بعد جریان رقیب به این تفرقه دامن زد باعث شکست اصولگرایان در انتخابات سال ۹۲ شد. ضمن اینکه رقیب ما در این انتخابات بسیار حساب شده کار کرد.

وی در خصوص وضعیت اصلاح طلبان در انتخابات آتی مجلس نیز تاکید کرد: در این گروه هم تلاش می کنند که به یک لیست واحد برسند، ولی آنها هم مشکلات خاص خودشان را دارند و شامل طیف های متعددی هستند. یکی از بحث هایشان این است که با جبهه اعتدال با هم یکی بشوند یا جداگانه باشند، البته بنایشان بر این است که یکی باشند. به هر حال ما یک انتخابات پرشور و رقابتی را خواهیم داشت خود این موضوع به حضور گسترده تر مردم در انتخابات کمک می کند.

حسینی همچنین درباره فشارهای مجلس بر وزارت ارشاد نیز عنوان کرد: در مورد وزارت ارشاد مثل وزارت آموزش و پرورش در همه دوره ها اختلاف نظر وجود داشته است که یک بخشی از آن طبیعی است و درباره یک بخشی هم انتقاداتی وجود دارد.

وزیر ارشاد دولت دهم تاکید کرد: دولت یازدهم و به دنبال آن وزارت ارشاد به بحث نظارت آن طور که باید و شاید باور ندارد و خود این موضوغ باعث می شود که مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بیشتر زیر ذره بین ببرد.

 

نظر شما