شناسهٔ خبر: 101938 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مجلس مرجعیت شورای رقابت برای قیمت‌گذاری خودرو را تایید کرد

رضا شیوا43 رئیس شورای رقابت از اظهار نظر شفاهی مجلس در مورد مرجع بودن این شورا برای قیمت‌گذاری خودرو خبر داد و در عین حال گفت: دوره ۶ ساله مأموریت شورای رقابت به اتمام رسیده و منتظر معرفی اعضاء جدید از سوی رؤسای سه قوه هستیم.

به گزارش «نماینده»، رضا شیوا با بیان اینکه مجلس نظر شفاهی خود را در مورد مرجع بودن شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودرو اعلام کرده است، ‌ اظهار داشت: طبق اعلام نمایندگان مجلس، شورای رقابت می‌تواند همچنان به کار قیمت‌گذاری خودرو به عنوان یک کالای انحصاری ادامه دهد.

وی ادامه داد: ما منتظر نظر کتبی مجلس نیستیم و پاسخ شفاهی نمایندگان کفایت می‌کند و قیمت‌گذاری خودرو همچنان در اختیار شورای رقابت باقی خواهد ماند.

شیوا همچنین از اتمام دوره ۶ ساله مأموریت شورای رقابت خبر داد و گفت: برای برگزاری جلسات شورای رقابت منتظر معرفی اعضاء جدید از سوی رؤسای سه قوه مجریه، قضائیه و مقننه هستیم.

وی تصریح کرد: پس از معرفی این اعضا، از بین ۲ اقتصاددان، یک نفر به عنوان رئیس شورای رقابت با رأی اعضاء انتخاب خواهد شد و در نهایت، رئیس جمهور حکم رئیس جدید را صادر خواهد کرد.

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه حکم برخی اعضاء شورای رقابت در پایان تیرماه و برخی نیز در خردادماه به اتمام رسیده است، گفت: حکم انتصاب من مربوط به ۲۷ آذرماه ۹۲ بوده و من دیرتر از بقیه منصوب شده بودم.

نظر شما