شناسهٔ خبر: 101935 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حجت‌الاسلام رسایی در تذکر شفاهی در صحن مجلس:

تجربه ثابت کرده دولت‌مردان آمریکا هرگز حقوق ملت ایران را به رسمیت نشناختند

حمید رسایی/431 نماینده مردم تهران در مجلس گفت: پس از جمع‌بندی متنی در وین که هنوز مراحل قانونی خود را طی نکرده، شاهد جشن و پایکوبی عده‌ای برای بازگشت آمریکا به کشور و بزک کردن دشمنی‌های آمریکا در برخی رسانه‌های کشور بودیم.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام حمید رسایی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی، گفت: متاسفانه پس از جمع‌بندی متنی در وین که هنوز مراحل قانونی خود را طی نکرده، شاهد جشن و پایکوبی عده‌ای برای بازگشت آمریکا به این کشور و بزک کردن دشمنی‌های آمریکا در برخی رسانه‌های کشور بودیم به طوری که برای اظهار چاکری به دولت جنایتکار آمریکا، آب از لب و لوچه آنها آویزان شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: برخی رسانه‌ها تیترهایی را برمی‌گزینند که گویی ایران با آمریکا پسرخاله شده است،‌ آن هم برای متنی که هنوز سرنوشت آن معلوم نیست که آیا به نفع ملت ایران خواهد بود یا خیر؟ و یا مجلس ایران به آن رأی خواهد داد یا خیر؟ متنی که رئیس دولت آمریکا از آن برداشتی داشته و رئیس جمهور ما برداشت دیگری و این در حالی است که تجربه ثابت کرده دولتمردان آمریکایی هرگز حقوق ملت ما را به رسمیت نشناخته‌اند و به تعهداتشان پایبند نبوده‌اند.

حجت‌الاسلام رسایی اظهار داشت: جای تعجب از رسانه‌ها است که تمام ظلم‌های آمریکا به ملت ایران را چه قبل و چه بعد از انقلاب فراموش کرده‌اند، این جماعت حتی از آمریکایی‌ها نیز پست‌تر هستند. حرف من با این رسانه‌ها این است، آنهایی که آمریکا را بزک می‌کنند، اگر انقلابی نیستید، اگر ایرانی نیستید، حداقل آمریکایی باشید. 35 سال قبل چند دانشجو، جاسوس خانه آمریکا را اشغال کردند و حال آمریکایی‌ها با گذشت این همه سال، ضربه ملت ایران را فراموش نکرده‌اند، به طوری که وقتی دولت یازدهم سفیر خود را برای سازمان ملل معرفی می‌کند، به علت اینکه این سفیر معرفی شده چند خط را در لانه جاسوسی ترجمه کرده بود، به او ویزا ندادند.

وی در پایان تاکید کرد: ملت ما باید بداند که نباید جنایت‌های آمریکا را فراموش کنند، جنایت آمریکا درخصوص کودتای 28 مرداد، حمایت آمریکا از دیکتاتوری به نام محمدرضا، حمایت آمریکا از دیکتاتوری به نام صدام، حمله نظامی آمریکا به طبس، حمله نظامی آمریکا به هواپیمای مسافربری، حمایت آمریکا از منافقین خونخوار 35 سال تحریم ظالمانه علیه ملت ایران،‌ استمرار این تحریم‌ها حتی بعد از توافق وین، نقش آمریکا در فتنه 88 قابل فراموشی نیست.

نظر شما