شناسهٔ خبر: 101913 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

منصور حقیقت پور در گفتگو با «نماینده»:

حقوقدان ها در کمیسیون ویژه، قطعنامه را از جنبه های حقوقی مورد بررسی قرار خواهند داد

منصور حقیقت‌پور431 وی درخصوص سخنان عراقچی، مبنی بر الزام آور نبودن اجرای قطعنامه شورای امنیت خاطرنشان کرد: این موضوعاتی است که باید از جنبه های حقوقی مورد بررسی قرار بگیرد.

منصور حقیقت پور نماینده مردم اردبیل درخصوص تشکیل کمیسیون ویژه برای بررسی جمع بندی مذاکرات به خبرنگار «نماینده» گفت: کمیسیون ویژه ای برای این کار تشکیل و مقرر گردید تعدادی از نمایندگان برجام را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهند تا خطوط قرمز لازم رعایت شود و بتوان موارد تجدید نظر را معین کرد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره اعضای تشکیل دهنده و زمان بررسی کمیسیون ویژه اظهار داشت: هنوز جزئیات ترکیب اعضای کمیسیون مشخص نیست و از آنجا که زمان زیادی باقی نمانده است احتمالا تا هفته آینده اعضای انتخاب میشوند.

وی درخصوص سخنان عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره کننده مبنی بر الزام آور نبودن اجرای قطعنامه شورای امنیت خاطرنشان کرد: این موضوعاتی است که باید از جنبه های حقوقی مورد بررسی قرار بگیرد. در کمیسیون ویژه نمایندگان حقوقدان حضور خواهند داشت و از جنبه های حقوقی مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا راهکاری معقول، مناسب و حکیمانه پیش رو داشته باشیم.

حقیقت پور با مثبت ارزیابی کردن سخنان دیروز ظریف و صالحی در صحن علنی مجلس گفت: صحبت های مطرح شده خوب بود و بسیاری از شبهات را پاسخ داد. مسائل باقیمانده در جلسات دیگر ادامه خواهد داشت.

نظر شما