شناسهٔ خبر: 101763 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

صالحی: مسئله "PMD "باید تا ۱۵ دسامبر حل شود

صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: طبق توافق با آقای آمانو مسئله PMD باید تا ۱۵ دسامبر، پایان سال میلادی جاری حل و فصل و تکلیف این مسئله روشن شود.

به گزارش «نماینده» علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، گفت: براساس این توافق آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش خود را به شورای حکام ارائه می کند گرچه برجام جدا از نتایج این گزارش کارش را ادامه می دهد هرچند ما تفاهم کردیم که نتیجه بسیار مثبت خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه ما PMD را قبول نداریم، گفت: در عین حال این مسئله را در چارچوبی سیاسی فنی حل و فصل می کنیم تا جلو بهانه ها را بگیریم البته اگر قرار بر قانع شدن طرف مقابل باشد وگرنه کسی که خود را به خواب زده باشد نمی توان بیدار کرد.

صالحی افزود: اگر قرار بود آژانس در مسیری عادی قانع شود این مسئله همچنان ادامه می یافت و ما هر کاری می کردیم قانع نمی شد همچنان که به ۱۸ پرسش آنان جواب دادیم و قانع نشدند.

وی گفت: اکنون با چارچوبی که سیاست به کمک مسائل فنی آمده حل و فصل این مسئله تسریع شده است و مسائل فنی در بستر مسائل سیاسی حل و فصل می شود.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به این پرسش که باتوجه به سوء سابقه آژانس اگر این مسئله در موعد مقرر حل و فصل نشود اظهار داشت: در این صورت آنها بازنده خواهند بود زیرا این مسئله پشتوانه ای سیاسی دارد و باید کارشان منطق داشته باشد و خارج از منطق نمی توانند کاری کنند.

صالحی گفت: زمانی پشتوانه سیاسی کنونی نبود و آنان فعال مایشاء بودند اما اکنون دیگر پشتوانه سیاسی است و باید به این مسئله پایان دهند.

نظر شما