شناسهٔ خبر: 101760 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا

بازدید وزیر دفاع آمریکا از مواضع حزب‌الله+تصاویر

سفر اشتون کارتر به لبنان وزیر دفاع آمریکا در نزدیکی مرز لبنان گفت: مسلم است که حزب الله توسط ایران حمایت می شود. به همین خاطر، ایالات متحده به حمایت از اسرائیل برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه ادامه خواهد داد.

به گزارش «نماینده»، «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا برای اطمینان بخشیدن به رژیم صهیونیستی به منطقه سفر کرده است.

وی در سفر به اراضی اشغالی تلاش خواهد کرد «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را در مورد توافق هسته ای با ایران مطمئن سازد.

وزیر دفاع آمریکا پیشتر اعلام کرده بود آمریکا آماده است کمک‌های نظامی خود را به اسرائیل افزایش دهد.

از زمانی که توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های بزرگ به امضا رسید، اسرائیل نگران است. از همین رو اشتون کارتر با وزیر جنگ اسرائیل دیدار کرد تا به وی اطمینان دهد اسرائیل همچنان سنگ بنای سیاس‌ های آمریکا در خاورمیانه است.

وزیر دفاع آمریکا همچنین از مرز اسرائیل و لبنان دیدار کرد تا مواضع حزب الله را از نزدیک مشاهده کند.

کارتر در این باره گفت که ایران آشکارا حزب الله را حمایت می‌کند. به همین دلیل آمریکا می‌خواهد به کمک به اسرائیل ادامه دهد تا با نفوذ ایران در منطقه مقابله کند.

از زمان امضای توافق وین نتانیاهو امیدوار است بتواند کمک نظامی دریافت کند. آمریکا سالانه سه میلیارد دلار به اسرائیل کمک می‌کند تا سیستم دفاعی خود را تقویت کند.

وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به نتانیاهو که گفت با لغو تحریم‌ها ایران از این پس خواهد توانست به سلاح هسته‌ای دست یابد و به گروه‌های تروریستی کمک کند، گفت توافق اعمال دوباره فشار بر ایران در صورت تلاش این کشور برای دستیابی به سلاح اتمی را ممنوع نکرده است.

کارتر که در مرحله اول از سفرش به خاورمیانه به اسرائیل سفر کرده، ابتدا با «موشه یعلون» متای صهیونیستی خود دیدار کرده است.

وی در کنفرانس خبری به  یعلون گفت: امنیت اسرائیل و قدرت نظامی اولویت اصلی آمریکا، ارتش و خود من است.

وی افزود: ما از ابتدا با شما بوده‌ایم و همواره خواهیم بود. روابط ما هرگز قدرتمندتر از این نبوده و همچنان بر قدرت آن افزوده خواهد شد.

سفر اشتون کارتر به لبنان

سفر اشتون کارتر به لبنان

سفر اشتون کارتر به لبنان

سفر اشتون کارتر به لبنان

سفر اشتون کارتر به لبنان

سفر اشتون کارتر به لبنان

سفر اشتون کارتر به لبنان

نظر شما