شناسهٔ خبر: 101722 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

"دبه" جزء استراتژی لایتغیر آمریکایی‌ها است؛ با حربه قطعنامه به دنبال تحمیل شرایط توافق بد هستند

پرویز سروری/2 قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی: آمریکایی‌ها با حربه قطعنامه شورای امنیت به دنبال تحمیل شرایط توافق بد هستند.

به گزارش «نماینده» پرویز سروری قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به رجزخوانی‌ آمریکایی‌ها بعد از مذاکرات وین، اظهار داشت: آمریکایی‌ها در تلاش هستند تا فرآیند را به‌گونه‌ای تنظیم کنند که از همه عوامل در اختیارشان و یا با ایجاد فضای جنگ روانی موضوع را به‌طرف ایده آل خودشان که همان دریافت حداکثری و پرداخت حداقلی است سوق دهند.

وی ادامه داد: آنها در حال تلاش هستند که با طرح موضوعاتی تیم مذاکره‌کننده و افکار عمومی مردم ایران را در این حرکات سیاسی خسته کنند و شرایط را برای پذیرش توافق بد برای ما به وجود بیاورد.

قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصریح کرد: آمریکایی‌ها سعی دارند با مدل پلیس خوب، پلیس بد هم سیگنال‌های مثبت بدهند که بتوانند فضای استمرار مذاکره را به وجود بیاورند و از طرفی دیگر با مدل پلیس بد سعی دارند زمینه را برای ایجاد توافق بد فراهم کنند.

سروری خاطرنشان کرد: طرح آنها روز گذشته برای تصویب در شورای امنیت سازمان ملل نشان داد که سخنان مقام معظم رهبری یک پیش‌بینی جامع و ظریف بوده است و واقعا آمریکایی‌ها به هیچ وجه قابل‌اعتماد نیستند، آنها از در فریب و نیرنگ وارد می‌شوند و "دبه" جزء استراتژی لایتغیر آمریکایی‌ها محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی باید با نگاه بدبینانه به آمریکا فضای مذاکره را مدیریت‌کند، ایران باید بتواند از همه عوامل در اختیار خود استفاده کند و قدرت چانه‌زنی خود را بالا ببرد. معتقدم با طرحی که از طرف آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل مطرح‌شده، عوامل و فرایند چانه‌زنی‌مان را از دست می‌دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هشتم گفت: تصویب قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل اجماع علیه ایران را  افزایش خواهد داد و تیم مذاکره‌کننده کشورمان نیز درگذشته از ترک برداشتن ساختار تحریم و شکسته شدن اجماع علیه ایران پس‌ازاین جمع‌بندی خبر داده بودند.

نظر شما