شناسهٔ خبر: 101523 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

کشته های سیل در الموت به دو نفر رسید

سیل 43 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: با کمک نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر قزوین جسد دومین قربانی سیل در الموت از سیلاب گرفته شد.

به گزارش «نماینده»، حمید ره انجام مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین اظهارداشت: در حال حاضر ۱۷ نیروی امدادی هلال احمر استان با استفاده از پنج دستگاه خودرو و دو قلاده سگ زنده یاب در جستجوی دیگر هستند.

ره انجام بیان کرد: گروههای اماد و نجات موفق شدند جسد یکی دیگر از افراد مفقود شدگان که از اتباع بیگانه(افغانی) است را از سیلاب خارج کنند اما هنوز جسد صاحب استخر پرورش ماهی که جزو مفقودین است بدست نیامده است.

وی گفت: در حال حاضر کشته شدن دو نفر در این حادثه قطعی شده است و با کمک نیروهای امدادی کار کمک رسانی به سیل زدگان ادامه دارد.

همچنین علی محمد آهنی مدیریت بحران استانداری قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص میزان خسارت این حادثه گفت: عملیات امدادرسانی به حادثه دیدگان ادامه دارد و هنوز میزان خسارت سیلاب در الموت و آوج مشخص نشده است.

وی افزود: براساس گزارش های دریافتی بارندگی در روستاهای شهرستان آوج و الموت نیز خسارت وارد کرده و به دلیل بالا بودن سرعت وزش باد در آزاد راه قزوین به تهران هم موجب قطع برق روشنایی آزاد راه و برخی اماکن خدمات رفاهی این محور شده است.

سیل

سید عبدالله موسوی فرماندار شهرستان آوج نیز در این باره گفت: جاری شدن سیل در بخش آبگرم از توابع آوج نیز موجب آبگرفتگی منازل برخی روستاییان در عباس آباد، ارتش آباد و ساغران سفلی شده است.

موسوی افزود: این حادثه به ابنیه و راههای ۱۲ روستای این شهرستان نیز خسارت وارد کرده و یک مرغداری در روستای هلدر، چهار دستگاه موتور آب کشاورز آسیب دیده  و تعداد زیادی گوسفند نیز تلف شده اند.

فرماندار آوج تصریح کرد: چهار تن از سرنشینان یک دستگاه خودرو که در مسیر روستای کلنجین دچار سیلاب در سیلاب شده بودند توسط نیروهای هلال احمر از مرگ حتمی نجات یافتند و خودرو آنها نیز در پایین دست مسیر سیلاب با جرثقیل از آب بیرون کشیده شد.

نظر شما