شناسهٔ خبر: 101367 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پذیرفته شدن قدرت هسته‌ای ایران دستاورد ایستادگی ۱۲ ساله است

حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: پذیرفته شدن قدرت هسته‌ای ایران دستاورد ایستادگی ۱۲ ساله است.

به گزارش «نماینده» آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری در خطبه‌های نماز عید فطر در مسجد مقدس جمکران به تبیین ویژگی‌های این روز پرداخت و اظهار کرد: عید فطر روز بازگشت به فطرت است و مومنینی که در ماه رمضان به نماز و روزه مشغول بودند و توفیق استغفار پیدا کردند، در این روز با حالات روحی پاک و پاکیزه در محضر الهی حاضر می‌شوند.

وی ادامه داد: حضرت علی (ع) در کلامی نورانی می‌فرمایند، این روز برای کسانی که روزه داری و شب زنده‌داری آنها را خدا پذیرفته، عید است و هر روزی که در آن عصیان خدا نشود، برای بندگان خدا عید است.

مدیر حوزه‌های علمیه دومین ویژگی عید فطر را رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی مستمندان و نیازمندان جامعه دانست و ابراز کرد: با مسئله ذکات فطره تا حدی می‌توانیم، مشکلات اقتصادی نیازمندانی که اطرافمان زندگی می‌کنند را رفع کنیم.

حسینی‌بوشهری سومین ویژگی عید فطر را تعظیم شعائر اسلامی مطرح کرد و گفت: تکبیر‌هایی که در این روز توسط نمازگزاران تکرار می‌شود، عظمت اسلام و تعظیم شعائر الهی است.

وی افزود: نکته دیگر عید فطر تقویت وحدت امت اسلامی است، در این روز مسلمانان شکوه و عظمت امت اسلامی را به رخ جهانیان می‌کشند و همه در صفوف به هم فشرده به اقامه نماز عید می‌پردازند.

مدیر حوزه‌های علمیه روز عید فطر را روز تکریم از پیامبر(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) مطرح کرد و گفت: در روز عید فطر مومنین به سوی ارزش‌ها گام برمی‌دارند و در نماز عید از خدا می‌خواهند، همانگونه که پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارتش را وارد در خوبی کرده است، آنها را نیز به خوبی وارد و از بدی و شر مبرا کند.

این مقام مسئول در خطبه دوم نماز عید فطر با اشاره به اینکه در ایران به برکت انقلاب اسلامی و رهبری فرزانه آن در امنیت و آرامش کامل به سر می‌بریم، مطرح کرد: اما امروز کشور یمن مورد هجمه و بمباران دشمن است، کودکان، زنان و مردم بیگناه این کشور مظلومانه به شهادت می‌رسند و طبق اخبار موجود مردم این کشور در شرایط  بهداشتی بسیار بدی به سر می‌برند و نیازمند کمک و حمایت هستند.

وی ادامه داد: ملت مومن ایران باید آستین همت را بالا زده و امکانات خود را برای ارسال به یمن به مراکز جمع آوری کمک‌های مردمی تحویل دهند، چرا که مردم یمن چشم به دستان ایران دارند و این در حالی است کشورهای عربی ائتلاف برای تخریب یمن تشکیل داده‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به سالروز تصویب قطعنامه ۵۹۸ ابراز کرد: از نخستین روز جنگ مشخص بود که ابرقدرت‌های جهان امکانات خود را علیه ایران به کار بستند و جز چند کشور محدود همه یک طرف ماجرا بودند و ایران در یک طرف تا این نظام الهی را بشکنند، ولی با مقاومت ملت ایران حتی نتوانستند یک وجب از خاک کشورمان را بگیرند.

حسینی‌بوشهری با اشاره به بیانیه مشترک بین ایران و شش کشور جهان، تصریح کرد: ملت باید توجه داشته باشند همانگونه که رهبر معظم فرمودند کار تمام نشده و هنوز در ابتدای مسیر قرار داریم و باید متن بیانیه مشترک به دقت خوانده شود و مراقبت‌های لازم نیز برای جلوگیری از بدعهدی و نقص پیمان طرف‌های مقابل صورت گیرد.  

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی تیم مذاکره کننده ایرانی تاکید کرد: امروز به برکت مقاومت و ایستادگی ۱۲ ساله ملت ایران، آمریکا و کشورهای بزرگ قدرت هسته‌ای ایران را پذیرفتند و در ادامه نیز ملت باید همچنان در این مسیر بزرگ استقامت و پایداری کنند تا به نتیجه نهایی برسند.

نظر شما