شناسهٔ خبر: 101353 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آصفری:

مجلس اجازه پذیرش قطعنامه‌ای برای محدودیت موشک‌های دور برد را نمی‌دهد/هیچ محدودیتی برای بنیه دفاعی را نمی‌پذیریم

اصفری43 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هیچکس نمی‌تواند برای محدودیت توان نظامی ما تصمیمی بگیرد و ما هیچ محدودیتی را برای فعالیت‌های دفاعی خود نخواهیم پذیرفت.

به گزارش «نماینده» محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به محدودیت قید شده برای کشورمان در زمینه موشک‌های بالستیک در پیش نویس قطعنامه شورای امنیت، گفت: هیچکس نمی‌تواند برای فعالیت‌های ما در حوزه دفاعی تصمیم بگیرد و ما هیچگونه محدودیتی در بحث توسعه بنیه دفاعی خود قائل نیستیم.

وی افزود: فعالیت‌های دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران جنبه بازدارنده دارد و هیچ خطری را متوجه کشورهای منطقه و جهان نمی‌کند به همین دلیل ما هم اجازه اعمال محدودیت در بحث بنیه دفاعی خود را به کسی نمی‌دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت‌: مذاکرات ما در وین تنها در بحث هسته‌ای است و پرداختن به مسائل دفاعی و نظامی کشور در آن جایگاهی ندارد و کسی نمی‌تواند برای بنیه دفاعی کشور ما تصمیمی گرفته و یا محدودیتی قائل شود.

آصفری همچنین تاکید کرد که مجلس شورای اسلامی مقابل هرگونه قطعنامه‌ای که بخواهد برای بنیه دفاعی کشورمان محدودیت ایجاد کند، خواهد ایستاد.

نظر شما