شناسهٔ خبر: 101343 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

پیام تبریک رئیس پارلمان ایرلند به لاریجانی در پی توافق هسته‌ای

لاریجانی "شان بارت"رئیس پارلمان ایرلند در پیامی توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای ۱+۵ را به رئیس مجلس شورای اسلامی تبریک گفت.

به گزارش «نماینده» شان بارت رئیس مجلس کشور ایرلند در پیامی به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای ۱+۵ را به وی تبریک گفت.

متن پیام رئیس مجلس ایرلند به رئیس مجلس شورای اسلامی بدین شرح است:

جناب آقای دکتر علی لاریجانی

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

عالیجناب

از اینکه شنیدم بالاخره توافق میان ایران و کشورهای ۱+۵ درباره موضوع توسعه غیرنظامی هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران به دست آمده بسیار خرسندم.

من همیشه در خاطرم هست که حضرتعالی شخصا به من اطمینان دادید همانگونه که جناب آقای حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران این اطمینان را دادند که توسعه فناوری هسته‌ای در جهت اهداف نظامی برخلاف باورهای دینی مردم ایران و نمایندگان آنها است.

به شما تبریک می‌گویم که دکتر محمدجواد ظریف که با تمرکز فراوان برای دستیابی به یک توافق عادلانه و متوازن تلاش کردند تا به مردم منطقه و جهان اطمینان خاطر بدهند.این مهم دست نمی‌یافت مگر در سایه اراده مذاکره‌کنندگان ایرانی برای وفق‌دادن و آماده کردن خود به منظور دستیابی به یک توافق همه‌جانبه.

خالصانه بر این باورم که این توافق فصل تازه‌ای برای ایران به همراه خواهد داشت تا شاهد رشد اقتصادی بیشتری باشد.

من نیز برای پدر و مادرهای ایران اظهار شادمانی می‌کنم،چرا که تلاش بی‌وقفه آنان برای ساختن زندگی بهتر برای فرزندانشان در طول این ۳۵ سال حالا با برداشته شدن تحریم‌ها به بار نشسته است.

فرصت‌های درخشان جدیدی در دستان مردم ایران خواهد بود. بخصوص برای نسل جوان، همان‌هایی که در سفر اخیرم در اکتبر ۲۰۱۴ به ایران موفق به دیدار با آنها شدم و مشتاقانه آرزومند آینده‌ای سعادتمندتر بودند.

معتقدم که دیدار من از ایران و همچنین بازدید جنابعالی از ایرلند و ابتکارات دیپلماتیک از این دست می‌تواند به ایجاد اعتقاد و تفاهم کمک کند. وقتی اعتماد و تفاهم ایجاد شد، آنگاه گفت‌وگو و در واقع باور مخاطب را با شما همراه و همدل می‌کند.

این توافق نشانگر قدرت، همکاری‌های پارلمانی و گفت‌وگوهای صریح میان نمایندگان مجالس است. یک‌بار دیگر به مناسبت این لحظه تاریخی به شما تبریک می‌گویم و چشم به راه تداوم و تحکیم روابط دوستانه‌مان در آینده نزدیک هستم.

با درود فراوان ارادتمند شما 

"شان بارت"

رئیس مجلس ایرلند

انتهای پیام/

نظر شما