شناسهٔ خبر: 101314 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

آژانس باید در ایران به هر مکانی دسترسی داشته باشد!

 جان کربی 43 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد، بر اساس اسناد مذاکرات وین آژانس بین المللی انرژی هسته ای می تواند به مراکز نظامی ایران نیز دسترسی داشته باشد.

به گزارش «نماینده» به نقل از خبرگزاري فرانسه، جان کربی در کنفرانس خبری خود که به صورت مستقیم از شبکه الجزیره مباشر پخش می شد، افزود: آژانس می تواند هر مکانی را که در ایران نیاز بداند بازرسی کند.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا هم گفت: با وجود لغو برخی تحریم ها ، ایران همچنان تحت تحریم های حقوق بشری و مرتبط با تروریسم آمریکا باقی خواهد ماند.

شرمن گفت: آمریکا در قطعنامه جدید شورای امنیت توانست همچنان تحریم های قبلی علیه ایران از جمله تحریم های تسلیحاتی را حفظ کند. اما با وجود این اظهارات که به نظر می رسد برای جلب نظر مخالفان توافق با ایران مطرح شده است.

جان بینر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا این طور گفت، که اکثریت کنگره با آنچه که در مذاکرات با ایران در وین به دست آمده است مخالفند.

کنگره آمریکا برای آنکه جمع بندی مذاکرات وین به توافق تبدیل شود باید آن را تصویب کند.

از طرف دیگر عادل جبیر وزیر خارجه عربستان که به واشنگتن رفته است به جان کری همتای آمریکایی خود گفت: تحریم ها علیه ایران به علت آنچه که حمایت تهران از تروریسم خواند باید حفظ و هر توافقی نیز باید مانع دستیابی ایران به سلاح هسته ای شود.

فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس هم که برای اطمینان بخشی به مقامات رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات هسته ای با ایران به سرزمین های اشغالی رفته بود نتوانست نتانیاهو نخست وزیر این رژیم را قانع کند.

نشست خبری هاموند و نتانیاهو بارها به مشاجره کشید.

نتانیاهو علاوه بر آنکه با اظهارات هاموند درباره مذاکرات با ایران مخالفت می کرد از او پرسید چرا اروپایی ها شعارهای ضد اسرائیلی مردم ایران در روز جهانی قدس را محکوم نکرده اند.

در این بین وزیر امور خارجه فرانسه گفت: مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران به پایان رسیده است و همه آن را پذیرفته اند.

لوران فابیوس به شبکه فرانس 24 گفت: آنچه اکنون مهم است این است که شرکت های فرانسوی بتوانند به ایران بروند و بخشی از بازار ایران را به خود اختصاص دهند.

نظر شما