شناسهٔ خبر: 101250 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

هلاکت ۱۴ سرکرده خطرناک داعش

داعش 43 منابع عراقی از هلاکت ۷۹ تروریست داعشی از جمله ۱۴ سرکرده آنها در سه عملیات ویژه و منحصر به فرد علیه مقرهای فرماندهی داعش در استان الانبار خبر دادند.

به گزارش «نماینده» به نقل از الغدپرس، ۷۹ تروریست داعشی از جمله ۱۴ سرکرده آنها در استان الانبار به هلاکت رسیدند.

جزئیات  اولین عملیات موفقیت آمیز علیه داعش

بر اساس این گزارش، نیروهای یگان اطلاعاتی پس از زیر نظر گرفتن دقیق موضع سرکردگان گروه تروریستی داعش در القائم، مشاهده کردند که خودروهای حامل تروریست ها از سوریه به سمت القائم در داخل عراق وارد می شوند و ستونی متشکل از ۱۰ خودرو که برخی بمب گذاری شده بودند و شش تروریست انتحاری هم در میان آنها حضور داشتند. با هماهنگی فرماندهی مشترک و نیروی هوایی، جنگنده های ارتش این خودروها را هدف حملات خود قرار دادند و به طور کامل منهدم کردند. مهمترین تروریست هایی که در این عملیات دقیق به هلاکت رسیدند، سه تروریست چچنی، سوری و لیبیایی به نام های ابوهاجر الشیشانی و ابویاسر السوری وابونمر اللیبی بودند.

جزئیات دومین عملیات موفقیت آمیز

عملیات دوم با هماهنگی نیروی هوایی علیه مقر فرماندهی نظامی داعش در شهر القائم عراق انجام شد که این عملیات دقیق به هلاکت ۴۸ تروریست منجر شد که بیشتر آنها غیر عراقی بودند.

از مهمترین تروریست هایی که در این عملیات به هلاکت رسیدند، ابوهاجر النجدی با ملیت مغربی مسئول مقر مذکور و ابوعبدالله سعودی الاصل مسئول تدارک و پشتیبانی داعش در آن چه ولایت فرات خوانده می شود و دیگر  تروریست سعودی به نام ابوحذیفه که در این عملیات به هلاکت رسید، مسئول شرعی و فرهنگی تروریست های انتحاری به شمار می رود.

جزئیات سومین عملیات موفقیت آمیز

در سومین عملیات نیروهای عراقی، استراحتگاه و محل پذیرایی تروریست های انتحاری در منطقه المحمدی شهر هیت هدف قرار گرفت که طی ماه های گذشته، تروریست های انتحاری از این مقر، بغداد را با خودروهای بمب گذاری شده هدف قرار داده بودند. در این عملیات، چندین راکت به این مقر شلیک شد که سبب بروز انفجارهایی در داخل مقر و انفجار کمربندهای انفجاری و مواد منفجره شد و طی آن ۲۵ تروریست به هلاکت رسیدند که از مهمترین تروریست های به هلاکت رسیده می توان به  ابورضوان الانصاری اشاره کرد که در کار آماده سازی تروریست های انتحاری و  اعزام آنها به شهر بغداد برای انجام عملیات انتحاری دست داشت. ابوقاسم السوری و ابراهیم ابوقسوره و  ابودجانه العراقی از دیگر تروریست هایی بودند که در این عملیات به هلاکت رسیدند. در این عملیات یک تروریست خطرناک یمنی به نام ابومحمد الخضرمی هم به هلاکت رسید که جز گروه ماجد الماجد در گذشته بود و سپس با  داعش بیعت کرد و به عنوان مسئول برنامه ریزی برای عملیات انتحاری در بغداد و برخی شهرهای دیگر تعیین شده بود.

نظر شما