شناسهٔ خبر: 101234 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آیپک خواستار مخالفت کنگره با توافق ایران شد

آیپک لابی صهیونیستی آیپک از قانونگذاران آمریکایی خواست تا توافق اخیر با ایران را رد کنند.

به گزارش «نماینده» به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، یکی از گروه های پیشروی حامی اسرائیل و از لابی های حامی تل آویو در کنگره آمریکا، روز گذشته (چهارشنبه) به قانونگذاران آمریکایی تاکید کرد که توافق هسته ای با ایران را رد کنند.

کمیته امور عمومی اسرائیل و آمریکا موسوم به «آیپک» که از زمان اعلام توافق هسته ای ۱+۵ با ایران در سه شنبه هفته گذشته تاکنون، قضاوتی درباره این توافق نکرده اند، در حال حاضر اعلام کرده است که باور دارد که کنگره آمریکا باید برای حصول توافق بهتر با ایران تاکید داشته باشد.

آیپک با صدور بیانیه ای گفت که توافق اخیر با ایران ناقص است زیرا امکان دسترسی سریع به سایت های مشکوک در ایران را برای بازرسان فراهم نمی کند و در عین حال، تاسیسات هسته ای ایران را از بین نمی برد.

این لابی صهیونیستی همچنین درباره احتمال لغو تحریم های تسلیحاتی و موشک های بالستیک ایران در طول سال های آینده ابراز نگرانی کرده است.

آسوشیتدپرس با اشاره به سلطه قابل توجه آیپک روی بسیاری از قانونگذاران حامی اسرائیل در کنگره آمریکا نوشت که سایر گروه های حای رژیم صهیونیستی از جمله لابی «جی استریت» ارزیابی مثبت تری از توافق اخیر با ایران داشته اند.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که به دنبال توافق ایران و ۱+۵ در وین و پایان مذاکرات هسته ای، کنگره آمریکا ۶۰ روز فرصت دارد تا نظر خود را درباره این توافق اعلام کند.

نظر شما