شناسهٔ خبر: 100742 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

مقاومت تیم هسته‌ای ایران ستودنی است / آمریکایی‌ها دچار سفسطه شده‌اند

منصور حقیقت‌پور431 نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مقاومتی که تیم هسته‌ای ایران از چارچوب هسته‌ای و خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد ستودنی است.

به گزارش «نماینده» منصور حقیقت‌پور در اردبیل اظهار داشت: برای چندین بار آمریکایی‌ها به خاطر زیاده‌خواهی‌شان در مراحل پایانی معادله را به هم زدند، چراکه به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها در تصمیم‌گیری نهایی خود با تضاد و نوعی سفسطه روبه‌رو هستند.

وی با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران هرگز دوست ندارد تا قاعده و روند مذاکرات به هم بخورد، افزود: اگر مهلت مذاکرات تمدید می‌شود یا جلوی برخی از کارشکنی‌ها گرفته می‌شود، همه نشان دهنده حسن نیت جمهوری اسلامی ایران در این مذاکرات است و اگر هم این مذاکرات به نتیجه نرسد قطعاً بیشتر از ایران آمریکا ضرر خواهد کرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری در تداوم روح استکبارستیزی ملت ایران و تلاش ملت آزادیخواه ایران در به ذلت کشیدن نظام استکباری گفت: اگر مذاکرات به سرانجام نرسد ما راه سابقمان را در توسعه فناوری‌های هسته‌ای دنبال خواهیم کرد و بدون ترس و واهمه از تهدیدهای نظام غرب سعی خواهیم کرد تا در مسیر پیشرفت‌های هسته‌ای گام‌های عملی را برداریم.

حقیقت‌پور با اشاره‌ به ساعات و لحظات پایانی و نفس‌گیر مذاکرات هسته‌ای اشاره و بیان کرد: امیدواریم این مذاکرات تا پایان امروز به نتیجه برسد ولی نمی‌توانیم به گزینه‌های احتمالی دیگر نیز فکر نکنیم.

وی آمریکا را اصلی‌ترین مصداق و نمونه بارز شیطنت‌ها و رفتار شوم مستبدانه اعلام کرد و گفت: تا زمانی که جبهه انقلاب اسلامی، مقاومت، ایستادگی و ایثار وجود دارد قطعاً در نقطه مقابل آن جبهه استکبارستیزی نیز فعال خواهد بود.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به ریشه عمیق و تاریخی استکبارستیزی در این سرزمین اشاره کرد و یادآور شد: این ریشه و درخت تنومند را جمهوری اسلامی ایران تقویت کرده و سبب شده تا ایادی کفر همواره در اوج ذلت و سرافکندگی قرار گیرند در حالی که ملت ایران مصداقی از صداقت و منادی حمایت از جریان‌های آزادی‌بخش است.

حقیقت‌پور عنوان کرد: همه می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست و آمریکایی‌ها نیز این را به خوبی می‌دانند و به رغم این سخن روشن و شفاف همچنان می‌خواهند با سنگ‌اندازی‌ها در جریان مذاکرات چراغ علم هسته‌ای را در ایران خاموش کنند اما این تفکرشان را برای همیشه به گور خواهند برد.

نظر شما