شناسهٔ خبر: 100698 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تصویب تغییر در نحوه رسیدگی به استیضاح وزرا در هیئت‌رئیسه مجلس

مصری43 سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس گفت: در جلسه این هیئت‌ مقرر شد طرح‌ استیضاح وزرا ابتدا در کمیسیون‌ مربوطه و با حضور استیضاح‌کنندگان و وزیر بررسی و سپس در صحن علنی مجلس مطرح شود.

به گزارش «نماینده» عبدالرضا مصری سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات جلسه این هیئت، گفت: جلسه هیئت‌رئیسه مجلس با حضور تمامی اعضا و رئیس مجلس برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه موضوع نحوه رسیدگی به استیضاح وزرا در مجلس مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت مقرر شد که طرح‌ استیضاح وزرا ابتدا در کمیسیون‌ مربوطه و با حضور استیضاح‌کنندگان و وزیر بررسی و در نهایت اسامی طراحان به رئیس کمیسیون مربوطه ارائه شود؛ در صورتی که تعداد استیضاح‌کنندگان ۱۰ نفر و یا بیشتر باشد، استیضاح در صحن علنی مجلس اعلام وصول می‌شود.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس، اظهار داشت: پیش از تغییر در نحوه رسیدگی به استیضاح وزرا در مجلس، مشخص نبود که چه تعداد از نمایندگان خواهان استیضاح وزیر هستند که این موضوع مشکلاتی را برای نمایندگان مجلس ایجاد کرده بود که با این تغییر این مشکل برطرف شد.

مصری اضافه کرد: در بخش دیگری از جلسه هیئت‌رئیسه مجلس مقرر شد که روند رسیدگی به تحقیق و تفحص‌ها در مجلس با سرعت بیشتری پیگیری شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در ابتدای جلسه هیئت‌رئیسه مجلس برخی مسائل داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و اعضا تحلیل‌شان از اوضاع منطقه‌ای و بین‌المللی را نیز مطرح کردند.

نظر شما