شناسهٔ خبر: 100482 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ابوترابی‌فرد در صحن علنی مجلس:

نباید عرصه‌های پیشرفت کشور را به توافق هسته‌ای گره زد/ در بحث پیشرفت هزار راه نرفته داریم

ابوترابی/2 نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر توافق هسته‌ای هم حاصل شود نباید عرصه‌های مختلف پیشرفت و اقتصاد کشور را به توافق هسته‌ای گره زد، ما در بحث پیشرفت کشور هزار راه نرفته داریم که در انتظار حرکت ملی است نه امضاء توافق.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (۲۱ تیر ۹۴)، با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵، گفت: باید به این نکته توجه داشته باشیم که با فرض خوش‌بینانه حصول توافق بین ایران و ۱+۵ نباید وجوه و عرصه مختلف پیشرفت و اقتصاد کشور را به توافق هسته‌ای گره زد.

وی افزود: ما برای خلق اقتصاد بزرگ و پیشرفت کشور هزار راه نرفته داریم، راه‌هایی که در انتظار حرکت برخاسته از عزم و همت ملی است نه امضای توافقنامه یا قرارداد با فلان کشور یا گروه.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پیشرفت و توسعه کشور در عرصه فرهنگ، اقتصاد، سیاست که راه را برای خلق سرمایه بزرگ اجتماعی هموار می‌کند در گروه تصمیمات بزرگ مبنی بر عقلانیت، دانش و اخلاق و در عرصه اقتصاد و در شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی است، یعنی اقتصاد دانش‌‌بنیان مردمی مبتنی بر تولید کالا و خدمات.

ابوترابی اظهار داشت: مدیریت داهیانه در مصرف است که در پرتو نگاه هوشمندانه به ظرفیت‌های درونی نظام و تدوین نقشه راه قابل دفاع برای به فعلیت رساندن ظرفیت‌های بالقوه کشور است.

وی افزود: پیشرفت کشور در سایه عبور از توسعه و پیشرفت و مدیریت مبتنی بر منابع به سمت پیشرفت و توسعه و مدیریت و اقتصاد دانش‌بنیان است. نگاه به درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی برای اداره کشور و پاسخ به نیازهای سطحی مردم همیشه برای کشور معضل آفریده است.

نائب رئیس مجلس اسلامی اضافه کرد: در دوران وفور درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی شاهد افزایش ذخایر ارزی بانک مرکزی و رشد نقدینگی و تورم بودیم و در دوران کاهش درآمدهای ارزی شاهد استقراض دولت از بانک مرکزی و رشد نقدینگی و رشد تورم برآمده از آن.

ابوترابی اظهار داشت: توسعه و پیشرفت کشور در نگاه درست و منطقی به ظرفیت‌های ملی نهفته است امیدوارم مجلس و دولت با استفاده شایسته از موقعیت‌های فعلی کشور در صورت حصول توافق تامین‌کننده مصالح ملی و در صورت عدم دستیابی به توافق برای حرکت اقتصاد ملی و دستیابی به پیشرفت با استفاده از تجارب گذشته به صورت منطقی و اصولی حرکت کنند و آینده را در سایه عزم و اراده استوار و استفاده بایسته از ظرفیت‌های ملی و مدیریت دانش‌بنیان بسازند.

وی در پایان با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس، گفت: حضور پرشور ملت ایران در راهپیمایی روز قدس مسیر حرکت امت اسلام برای دستیابی به قله‌های عزت و سرافرازی را هموار کرد. در این روز ملت‌های جهان برای چندمین بار این مسئله را تجربه کردند که آزادی قدس و زوال رژیم صهیونیستی مسئله اول امت اسلام است.

نظر شما