شناسهٔ خبر: 100383 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

خرید تضمینی شیرخام تا پایان تیر ادامه دارد

لبنیات مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران با بیان اینکه خرید تضمینی شیرخام تا پایان تیرماه ادامه دارد، گفت: نرخ خرید شیرخام توسط کارخانجات صنایع لبنی تغییری نکرده و متوسط کشوری آن حدود ۱۱۵۰ تومان است.

به گزارش «نماینده»، سعید سلطانی سروستانی در گفتگو با مهر با بیان اینکه خرید تضمینی شیرخام تا پایان تیرماه ادامه دارد، اظهارداشت: ما از وزیر جهادکشاورزی تقاضای تمدید اجرای این طرح را کرده‌ایم و همچنان منتظر دستور وی در این زمینه هستیم.

وی، میزان خرید تضمینی شیرخام را از ابتدای اجرای طرح تاکنون بیش از  ۱۵۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: از این میزان شیر خریداری شده، ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن شیرخشک تولید شده است، ضمن اینکه شیرخشک تولیدی به تدریج صادر می‌شود.

سلطانی درباره نرخ خرید شیرخام از دامداران توسط کارخانجات صنایع لبنی اظهارداشت: نرخ خرید شیرخام هنوز تغییری نکرده و متوسط کشوری آن حدود ۱۱۵۰ تومان است.

این مقام مسئول، حداکثر قیمت شیرخام خریداری شده توسط کارخانجات صنایع لبنی را ۱۲۰۰ تا ۱۲۵۰ تومان عنوان و اضافه کرد: شیرخام ممتاز و باکیفیت با نرخ یادشده از دامداران خریداری می‌شود و دستورالعمل خرید شیرخام به قیمت ۱۴۴۰ تومان با وجودی که دستور آن از سوی دولت صادر شده همچنان اجرایی نشده است.

نظر شما