شناسهٔ خبر: 100370 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نقوی حسینی: آمریکا می‌خواهد به مرگ بگیرد تا مذاکره‌کنندگان به تب راضی شوند/ آمریکایی‌ها به عهدشان پای‌بند نیستند

سیدحسین نقوی حسینی431 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: پیمان‌شکنی آمریکا در مذاکرات هسته‌ای نشان‌دهنده شکست آنهاست.

به گزارش «نماینده» سیدحسین نقوی‌حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پیرو مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: علی رغم کارشکنی غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها در طول مذاکرات اخیر، جمهوری اسلامی ایران با منطق، استدلال و با حفظ خطوط قرمز مذاکرات را به نحوی پیش بردند که در حال دستیابی به نتایج خوبی بودیم.

وی این عهدشکنی طرف مقابل را شانتاژطلبی و زیاده‌طلبی عنوان کرد و افزود:‌ آمریکایی‌ها چون در مذاکرات شکست خوردند و نتوانستند از خطوط قرمز عبور کنند شروع به جوسازی، شانتاژسازی و طرح موضوعات جدید کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: ما از آمریکایی‌ها شناخت داریم. اینها دولت عهدشکن هستند و هرگز به عهد خود پایبند نیستند.

نقوی مطالبات مطرح شده از سوی غربی‌ها را غیرمنطبق با بیانیه لوزان دانست و خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها چون نتوانستند اهداف خود را پیاده و از خط قرمزها عبور کنند، زیاده‌خواهی‌های جدید به راه انداختند.

وی با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد به مرگ بگیرد تا تیم مذاکره‌کننده ما تحت تأثیر این جو قرار گرفته و به تب راضی شود، تأکید کرد: تب آن است که آمریکا می‌خواهد به طور جد از خط قرمز ما عبور کند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی خطاب به تیم مذاکره‌کننده کشورمان گفت:‌ تیم مذاکره‌کننده ایران باید محکم و استوار ایستاده و به هیچ عنوان ذره‌ای از خطوط قرمز کشور عبور نکند.

وی ایجاد فشار، فضای روانی، به رخ کشیدن ضرب‌الاجل زمان و تحریم‌ها را از جمله شگرد آمریکایی‌ها بیان کرد و متذکر شد: این آمریکایی‌ها هستند که پوزه‌شان به خاک مالیده می‌شود و عقب‌نشینی می‌کنند.

نظر شما