شناسهٔ خبر: 100248 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آصفری:

اگر در مذاکرات راهبرد «گام های متقابل» را دنبال می کردیم طرف مقابل گستاخ نمی‌شد

اصفری43 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر در روند مذاکرات استراتژی گام های متقابل را دنبال کرده بودیم، امروز طرف مقابل گستاخ نمی‌شد که زیاده‌خواهی کند و به هر بهانه‌ای ایران را به ترک میز مذاکره تهدید نماید.

به گزارش نماینده، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با فارس با تاکید بر لزوم ایستادگی تیم مذاکره کننده کشورمان در مقابل زیاده خواهی‌های غرب بویژه آمریکایی‌ها گفت: ایستادگی تیم مذاکره کننده در مقابل ۱+۵ خواست ملت ایران است که در چارچوب منافع ملی قرار دارد و توقع همه مردم این است که تیم مذاکره کننده در مقابل زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل بایستد.

وی افزود: اگر در روند مذاکرات و بحث رفع تحریم‌ها استراتژی گام های متقابل و متناظر را دنبال کرده بودیم، امروز طرف مقابل گستاخ نمی‌شد که زیاده خواهی کند و به هر بهانه‌ای ایران را به ترک میز مذاکره یا مسائلی از این دست تهدید کند و با این روش به دنبال کسب امتیاز بیشتر از ایران باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: ما هر زمان در برابر طرف مقابل محکم ایستاده‌ایم. طرف مقابل یا ناچار به عقب نشینی شده و یا در برابر خواسته‌های ملت ایران تمکین کرده است. در بحث مذاکرات هم همین وضعیت حاکم است. موضوع مذاکرات هسته‌ای سخت‌تر از جنگ ۸ساله و اقدامات تروریستی گروه‌هایی همچون منافقین و غیره نیست.

آصفری خاطرنشان کرد: اگر ما در جبهه‌های مختلف نظامی، ‌ اقتصادی و ... پیروز شده‌ایم و بازنده، طرف مقابل بوده است، علت آ‌ن مقاومت ملت ایران بوده و امروز نیز باید تیم مذاکره کننده به طرف مقابل بفهماند که ملت ایران ملتی نیست که با کرشمه‌ها و زیاده‌خواهی‌های آنها امتیاز بیشتری بدهد.

وی افزود: ما تا به اینجای کار از برخی ارزش های خود کوتاه آمده و عقب نشسته‌ایم و مطمئنا اگر بیش از این عقب‌نشینی کنیم، ملت ایران نخواهد پذیرفت و تیم مذاکره کننده باید این را به طرف مقابل بفهماند که ایستادگی در برابر آن‌ها یک خواسته ملی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان تصریح کرد: اگر در طول یک سال و نیم گذشته در بحث مذاکرات در بحث عدم راه‌اندازی اراک، لغو تحریم‌های شورای امنیت را خواسته بودیم یا در خصوص بخشی از اورانیومی که در این مدت اکسید کردیم، برداشتن تحریم‌های اتحادیه اروپا را خواستار می‌شدیم و با این استراتژی با آن‌ها برخورد می‌کردیم، امروز طرف مقابل تا به این حد زیاده خواه و گستاخ نشده بود.

نظر شما