شناسهٔ خبر: 100026 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

روسیه هزینه‌های برگزاری جام جهانی ۲۰۱۸ را کاهش داد

پوتین 43 دولت روسیه که با فشار کاهش قیمت نفت و تحریم های غرب روبرو است هزینه های آماده سازی این کشور برای جام جهانی ۲۰۱۸ را ۵۶۰ میلیون دلار کاهش داد.

به گزارش نماينده، دولت روسیه دستور داده ۳۰ میلیارد روبل (۵۶۰ میلیون دلار) از هزینه های جام جهانی ۲۰۱۸ که قرار است در این کشور برگزار شود، کاسته شود.
کاهش قیمت جهانی نفت و تحریم های اقتصادی غرب علیه مسکو در قضیه اوکراین، دولت روسیه را ناگزیر ساخته تا هزینه های مصوب برای آماده سازی این کشور برای جام جهانی آینده را کاهش دهد.
بر اساس یک بخشنامه دولتی، میزان هزینه ها برای آماده سازی مقدمات برگزاری این تورنمنت ورزشی، اکنون به ۶۳۱.۵ میلیارد روبل، معادل ۱۱.۸ میلیارد دلار کاهش یافته و ویتالی موتکو، وزیر ورزش روسیه گفته که بیشتر این کاهش هزینه مربوط به ساخت تعدادی از هتل ها خواهد بود.
دمیتری افیموف، نماینده فیفا در روسیه به شبکه خبری آر اسپورت گفت: «این نشان دهنده وضعیت دشوار اقتصادی است، اما این وضعیت نباید تاثیری منفی بر خود این رویداد ورزشی بگذارد.»
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می گوید، اطمینان دارد که به رغم تحقیقات صورت گرفته در خصوص فساد ادعایی در فیفا و نحوه اعطای میزبانی جام جهانی ۲۰۱۸ به روسیه، کشورش میزبان این مسابقات خواهد بود.
وی گفت: «ما توانستیم  در رقابتی آزاد این امتیاز را به دست آوریم و قرار است میزبان مسابقات جام جهانی باشیم.»
پوتین تمام توان خود را به کار خواهد بست تا اطمینان حاصل کند که این میزبانی از روسیه گرفته نمی شود، به خصوص از این جهت که انتخابات ریاست جمهوری روسیه نیز قرار است در سال ۲۰۱۸ برگزار شود و وی این رویداد ورزشی را به عنوان شانسی برای به نمایش گذاشتن روسیه به عنوان یک کشور مدرن می داند.
در حال حاضر به دلیل کاهش ارزش روبل روسیه در مقابل دلار آمریکا، مصالح مورد نیاز برای ساخت و ساز از تامین کنندگان روسی تامین می شود و این هزینه های ساخت و ساز را افزایش داده است.
 

نظر شما