شناسهٔ خبر: 134157 - سرویس اقتصاد
منبع: تسنیم

سیف: نمی‌توانیم به مردم بگوییم در «کاسپین» سپرده‌گذاری نکنید

سیف/1 نماینده مردم زنجان در مجلس می‌گوید: آقای سیف به ما گفت بانک مرکزی نمی‌تواند اعلام کند که مردم در موسسه کاسپین سرمایه‌گذاری نکنند.

به گزارش «نماینده»، علی وقف‌چی نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۵ اسفند) قوه مقننه با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به تجمع چند روز گذشته سرمایه‌گذاران موسسه مالی و اعتباری کاسپین در مقابل مجلس گفت: به دلیل تجمع سپرده‌گذاران کاسپین اخیرا دیداری با ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی داشتیم.

وی ادامه داد: در جلسه‌ با سیف که با حضور نماینده سپرده‌گذاران کاسپین برگزار شد، با کمال تعجب آقای سیف اعلام کرد هیچ مجوز فعالیتی به موسسه مالی و اعتباری کاسپین نداده‌ایم.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نماینده تجمع‌کنندگان مدرکی دال بر ارائه مجوز به موسسه کاسپین از سوی بانک مرکزی ارائه کرد، اظهار داشت: ولی‌الله سیف اعلام کرد ما بر اساس این مجوزی که به موسسه مالی کاسپین داده‌ایم مجوز دایر کردن شعبه به آن را نداده‌ایم.

وقف‌چی با بیان اینکه به رئیس کل بانک مرکزی اعلام کردیم باید در این باره اطلاع‌رسانی شود و حق سپرده‌گذاران به آنها بازگردانده شود، گفت: رئیس بانک مرکزی معتقد بود که این کار باید از طریق دادگستری پیگیری شود و دادگستری باید هشدارهای لازم را بدهد و بانک مرکزی نمی‌تواند اقدامی انجام دهد.

وی با اعلام اینکه باید تکلیف حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار سپرده‌گذار در موسسه مالی اعتباری کاسپین تعیین تکلیف شود، افزود: مردم بر اساس مجوزی که بانک مرکزی به این موسسه مالی و اعتباری داده در آن سپرده‌گذاری کرده‌اند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان اینکه در سایت بانک مرکزی نیز اعلام شده موسسه کاسپین مجوز فعالیت دارد، افزود: نیروی انتظامی نیز در مورخه ۹۵/۲/۸ اعلام کرده این موسسه می‌تواند بر سر در شعب خود تابلو نصب کند.

وقف‌چی تصریح کرد: موسسه مالی و اعتباری کاسپین از انحلال ۸ موسسه مالی و اعتباری دیگر تشکیل شده تا به امور آنها نیز رسیدگی کند.

وی افزود: مردم تا تعیین تکلیف این موسسه مالی، از سپرده‌گذاری جدید در این موسسه مالی و اعتباری خودداری کنند. چراکه حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان مردم در موسسه مالی و اعتباری کاسپین سپرده‌گذاری کرده‌اند که باید تعیین تکلیف شود و کمیسیون اقتصادی نیز باید به جد پیگیر این موضوع باشد.