شناسهٔ خبر: 78241 - سرویس چندرسانه‌ای
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سریعترین فوتبالیست جهان +تصاویر

"کلودیو لوپز" آرژانتینی تنها مهاجمی در سطح جهان فوتبال بود که در محوطه جریمه حریف برای امر گلزنی گاهی سرعتش از یک دونده حرفه ای دوی صدمتر فراتر می‌رود.

به گزارش نماینده به نقل از باشگاه خبرنگاران، "کلودیو خاویر لوپز" متولد ۱۷ ژوئیه ۱۹۷۴ در آرژانتین فعالیت حرفه ای خود را از راسینگ کلاب آغاز کرد و در ۱۱۶ بازی، ۲۵ گل به ثمر رساند.

 

وی در این تیم به دلیل سرعت بالا به نام "اسپید فوروارد" یا "مهاجم سریع" مشهور شد. در سال ۱۹۹۶ پس از درخشش در تیم ملی آرژانتین  در رقابت های المپیک آتلانتا به تیم والنسیا اسپانیا پیوست و از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۰ طی ۱۲۶ بازی، ۴۷ گل به ثمر رساند و این بازیکن به همراه گایسکا مندیه تا، خفاشهای سیاه بندر مستایا را به فینال لیگ قهرمانان اروپا رساند.

 

 

پس از آن بود که در راستای جاه طلبی‌های کرانیوتی، وی با رقم نجومی به لاتزیو پیوست. "کلودیو لوپز" از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ برای لاتزیو طی ۱۰۶ بازی، ۲۹ گل به ثمر رساند و با این تیم قهرمان جام حذفی و سوپر جام ایتالیا شد.

 

کلودیو لوپز در دیدار لاتزیو با شاختار دونسک اوکراین به دلیل سرعت بالایش به تنهایی ۴ گل به ثمر رساند تا فیروزه ای پوشان ۵ بر یک برابر این تیم اوکراینی پیروز و رکورد سرعت دو را در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا به دست آورد.

 

بر اساس این گزارش، کلودیو لوپز به تیم آمریکا مکزیک پیوست و از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ طی ۸۷ بازی، ۲۷ گل به ثمر رساند. لوپز پس از آن به تیم سابقش راسینگ کلاب پیوست و طی ۳۴ بازی ۱۰ گل به ثمر رساند. وی اخرین روزهای فوتبال حرفه ای خود را در کلارادو راپید آرژانتین در سال ۲۰۱۰ گذراند.

 

گفتنی است، از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۳ کلودیو لوپز در ۵۵ بازی ملی ۱۰ گل حساس ثمر رساند.